۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۱۲۳۲۲
فروزنده در گفت وگو با رسا:

توقیف نفتکش ایرانی جایی برای مذاکره با اروپا باقی نمی گذارد

توقیف نفتکش ایرانی جایی برای مذاکره با اروپا باقی نمی گذارد
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی توقیف نفت کش ایرانی را بر خلاف قوانین و عرف بین المللی دانست و گفت: با این اقدام جایی برای سخن به میان آوردن از دیپلماسی مذاکره نمی ماند.

لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی از سوی انگلیسی ها گفت: اقدام انگلیسی ها نشان داد که در پشت صحنه با آمریکا هم پیمان هستند.

وی توقیف نفتکش ایرانی را بر خلاف قوانین و عرف بین المللی دانست و اظهار داشت: این اقدام از هر جهت محکوم به رفتاری ضد انسانیت و حقوق بشر بوده و کاملا منطبق با روحیه استکباری است.

فروزنده با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید به غربی ها اخطار بدهد، عنوان کرد: اگر انگلیسی ها نفتکش ایرانی را رفع توقیف نکردند، باید به گونه ای مقابله به مثل کند که آنها بدانند جمهوری اسلامی در دفاع از ارزش ها، حاکمیت و جایگاه خود با هیچ کشوری شوخی ندارد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی تأکید کرد: مسؤولان ما باید به گونه ای عمل کنند که غربی ها بدانند جمهوری اسلامی در برابر قلدری و زور ایستادگی کرده و با هرگونه اقدام زورگویانه مقابله به مثل می کند.

وی با بیان اینکه با توقیف نفتکش ایرانی از سوی انگلیسی ها دیگر جایی برای سخن به میان آوردن از دیپلماسی مذاکره نمی ماند، تأکید کرد: انگلیسی ها که یکی از کشورهای اروپایی هستند با این اقدام خود نشان دادند که صداقت نداشته و با آمریکایی ها هم دست هستند و مانند آنها دورویی و نفاق دارند.

فروزنده با اشاره به اینکه اقدامات انگلیس نشان می دهد که میان اروپا و آمریکا نوعی تقسیم کار وجود دارد، ابراز داشت: تقسیم کار اروپا و آمریکا به این شکل است که از یک سو آمریکا بر کشور ما فشار تحمیل کرده و از سوی دیگر اروپا برای آنها زمان خریداری کند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با تأکید بر اینکه مسؤولان ما نباید هیچ امیدی به اروپایی ها داشته باشند و معطل آنها نمانند، یادآور شد: ما باید مسیر خود را طی کنیم و به هیچ وجه فریب اروپایی ها را نخوریم./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات