۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۱۳۰۳۳
استاد درس خارج حوزه علمیه:

طلاب جوان خود را برای مناظره آماده کنند

طلاب جوان خود را برای مناظره آماده کنند
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که طلاب جوان خود را برای مناظره آماده کنند، گفت: گاهی تأثیر یک مناظره صحیح از ده ها منبر و مقاله بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که امام رضا(ع) بزرگ ترین مبلغ دین اسلام و آموزه های دینی است، گفت: ائمه معصوم(ع) هادیان و ارشاد کنندگان صراط مستقیم و مفسران مفاهیم کلی قرآن کریم به شمار می روند که پیامبر اکرم(ص) آن را از طریق وحی دریافت کرده است و امامان در تفسیر آن تا پای جان تلاش کرده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: از جمله روش های امام رضا(ع) برای بیان حقانیت دین اسلام و آموزه های تشیع حضور در محافل علمی است، هرچند دشمنان به قصد زمین گیر کردن عقاید تشیع و شکست دادن امام رضا(ع) آن ها را ایجاد می کردند تا ایشان را از ادامه تبلیغ وادارند اما امام رضا(ع) که در دامن امامت رشد پیدا کرده بود بزرگترین ملحدان و مخالفان اسلام را با تبیین حقانیت دین، مجاب می کرد.

وی ایجاد کرسی های آزاد اندیشی را در دوران امروزی ضروری دانست و گفت: امروزه نیز با توجه به هجمه های مختلف فرهنگی و تبلیغی که علیه پایه های اسلامی و باورهای تشیع صورت می گیرد، تشکیل کرسی های نظریه پردازی ضروری است و باید با حضور در محافل و نشست های آزاد اندیشی به تبلیغ دین پرداخت اما باید توجه کرد فردی که وارد این وادی می شود از توانمندی لازم برای انجام مناظره برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: در روش های ائمه معصوم(ع) نیز مشاهده می شود که شاگردان خود را برای انجام کارهای خاصی انتخاب می کردند و هر فردی را برای انجام مناظره با مخالفان انتخاب نمی کردند بلکه از افرادی که در فن مناظره مسلط و از احاطه علمی برخوردار بودند استفاده می کردند.

وی اضافه کرد: طلاب جوان امروزه علاوه بر تبلیغ های چهره به چهره و حضور در مجامع و تبلیغ سنتی باید برای حضور در فضاهای علمی و استفاده از موقعیت های نوپدید و امکانات جدید از شایستگی های لازم برخوردار باشند و با دریافت درس های مناسب از اساتید فن، خود را برای انجام تبلیغ به شیوه های مختلف از جمله مناظره آماده کنند که گاهی تأثیر یک مناظره صحیح از ده ها منبر و مقاله بالاتر است./1324/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات