۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۳۱۵۸

خادمان حرم شمس الشموس مهمان کویرنشینان نهبندان شدند

خادمان حرم شمس الشموس مهمان کویرنشینان نهبندان شدند
خدام حرم حضرت شمس الشموس امام رضا(ع) امروز مهمان کویرنشینان جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی شدند‌.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی به نقل از ستاد خبری کاروان زیر سایه خورشید استان، خدام حرم حضرت شمس الشموس امام رضا(ع) امروز مهمان کویرنشینان جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی شدند‌.

خدام حرم مطهر رضوی در ابتدای ورود خود به شهرستان نهبندان با حضور در روستای سلطانی، برک، سیدال و دهنو بر مزار شهدای گمنام و شهید سردار رجبعلی آهنی با قرائت فاتحه ادای احترام و غبارروبی کردند.

همچنین  در ادامه نیز کاروان خدام حرم مطهر رضوی همراه با مسئولان شهرستانی در جمع مردم روستای دهک حضور یافته و با عطر رضوی آستان مقدس امامزاده سیدناالحسین(ع) را غبارروبی کردند.

یکی از خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با مداحی و شعرخوانی دل مشتاقان و دلدادگان به امام هشتم(ع) را به صحن و سرای حرم مطهر رضوی وصل کردند.

در پایان نیز بسته های متبرک رضوی بین دلدادگان امام رضا(ع) در این روستاهای محروم نهبندان توزیع شد.

حجت الاسلام محسن شراهی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز با اشاره به کرامات و ویژگی های امام رضا(ع) گفت: مهربانی در رفتار و کردار امام هشتم وجود داشت و مهربانی امام رضا(ع) هدیه ای از ایشان به همه ما است.

عطر رضوی در دیار گل های نرگس پیچید

همچنین عطر حرم رضوی با حضور خدام بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در دیار گل های نرگس شهرستان خوسف پیچید.

کاروان زیر سایه خورشید در روستاهای گل، چهکندگل، چهکندک، آرک بیناباد، دهن رود، معصوم آباد و سیوجان حضور یافتند و این روستاها را به عطر رضوی معطر و دل مردم را امام رضایی کردند.

ارادتمندان و مشتاقان به امام هشتم(ع) با حضور پرشور و دود کردن اسپند از خادمین حرم امام رضا(ع) استقبال کردند و یکی از مداحان اهل بیت(ع) با نوای یا رضا و شعرخوانی در وصف اهل بیت(ع) حال و هوای خاصی را به مردم این روستاها داد.

حجت الاسلام محسن شراهی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز با اشاره به ویژگی های دوستان امام رضا(ع) افزود: یکی از ویژگی های این امام همام مهربان بودن ایشان است و انسان باید نسبت به همدیگر مهربان باشد و در مراحل مختلف زندگی به هم کمک کنند.

مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه فرهنگ اهل بیت(ع) زنده است بیان کرد: دشمنان بسیار تلاش کردند فرهنگ رضوی از ما بگیرند ولی به نتیجه ای نرسیدند و تیر آنها به سنگ خورد.

شراهی تصریح کرد: برخی در کشور که لیاقت ایرانی بودن ندارند با حرف های خود دل دشمنان را شاد می کنند و با طرح های مختلف مانند ۲۰۳۰ می خواهند این فرهنگ را از ما بگیرند.

وی گفت: تمام قوانین در مجلس شورای اسلامی نهفته است و اگر مجلس سالم بود دیگر مسائل در کشور درست می‌شود؛ اگر دولت رضوی کنیم جامعه هم رضوی خواهد شد./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات