۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۱۳۳۰۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

حوزه و روحانیت باید محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی باشند

حوزه و روحانیت باید محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی باشند
حجت الاسلام حیدری با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: روحانیت باید محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی قرار گیرد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به نقش پررنگ روحانیت در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و گفت: روحانیت باید محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و دینی قرار گیرد.
 
وی بر ضرورت بهره گیری از توان علمی و تبلیغی طلاب جوان حوزه در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد و افزود: به طور حتم این حضور می‌تواند بازدهی طره‌های فرهنگی را بیشتر تقویت کند.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که دستگاه‌های فرهنگی نباید نسبت به این ظرفیت بالای فرهنگی و تبلیغی حوزه‌ها بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت بهترین حامی برای دستگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که این سازمان از ظرفیت و توان طلاب و روحانیان حوزه در همه برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند است، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته حضور روحانیت در طرح‌های فرهنگی، اثرگذاری و بازدهی برنامه را دو چندان کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره پیشگام در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی بوده است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان در این عرصه خطیر همواره آتش به اختیار عمل می‌کنند.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان و بقاع متبرکه استان همواره میزبان برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و تبلیغی در طول سال هستند، تصریح کرد: همه این طرح‌ها با مشارکت و محوریت روحانیت برگزار می‌شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فصل تابستان را فرصت مغتنمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در کنار جوانان و نوجوانان می‌تواند آثار و برکات معنوی و اخلاقی بسیاری را در جامعه با خود به همراه داشته باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی در سطح بقاع متبرکه استان همزمان با تعطیلات فصل تابستان خبر داد و بیان داشت: برگزاری این برنامه‌ها در امامزادگان و همچنین حضور مستمر روحانیت و مبلغان دینی در کنار نسل جوان موفقیت‌های چشمگیری را در پی داشته است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات