۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۱۳۴۱۰
عبداللهیان:

توطئه‌های دشمنان علیه ایران و سوریه موجب انسجام می‌شود

توطئه‌های دشمنان علیه ایران و سوریه موجب انسجام می‌شود
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: توطئه‌های دشمنان علیه ایران و سوریه تنها انسجام دو ملت برای دفاع از حقوق خود را بیشتر می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان در امور بین‌الملل با ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه دیدار و دو طرف در رابطه با روابط استراتژیک میان دو کشور و اهمیت گسترش و تداوم آن بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین دو طرف در رابطه با آخرین تحولات منطقه و راه‌های مبارزه با چالش‌های مشترک از جمله تحریم‌های آمریکا علیه دو ملت ایران و سوریه که به منظور تحقق اهداف رژیم صهیونیستی است و نوعی تروریسم اقتصادی به شمار می‌رود، گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار ضمن تقدیر از ملت و دولت ایران در حمایت از سوریه در جنگ با تروریسم و دیگر مسائل گفت که پیروزهایی که در سوریه محقق شد هم برای سوریه است و هم برای هم پیمانان آن.

از سوی دیگر امیرعبداللهیان ضمن تبریک پیروزهای سیاسی و میدانی سوریه به ریاست بشار اسد گفت که روابط ایران و سوریه روابطی ریشه‌دار است و این دو کشور در یک صف قرار دارند و توطئه‌های دشمنان علیه این دو کشور تنها انسجام دو ملت برای دفاع از حقوق خود را بیشتر می‌کند.

بر اساس این گزارش در این دیدار فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه و دیگر مسئولان ایرانی و سوری حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، امیر عبداللهیان پیش از این با بشار اسد نیز دیدار و گفت وگو کرد./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات