۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۱۳۶۸۱
صفار هرندی:

حضور جوانان در عرصه های مختلف سبب ایجاد تحولات سریع در انقلاب شد

حضور جوانان در عرصه های مختلف سبب ایجاد تحولات سریع در انقلاب شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حضور جوانان در عرصه های مختلف سبب ایجاد تحولات سریع در انقلاب اسلامی شد، گفت: در برخی حوزه‌ها بالاترین شتاب علمی از آنِ ماست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد  در جمع در دانشجویان دوره خط امام بسیج دانشجویی ضمن تاکید بر مطالعه بیانیه گام دوم  انقلاب گفت: کلمه به کلمه این بیانیه به صورت هدف‌دار نوشته شده و مهمترین کلمه مورد تاکید معظم له که شاید بدیهی به نظر بیاید کلمه انقلاب است، زیرا با بعضی از لیدرهای درون انقلاب مواجه هستیم که شروع به تردید کردن در انقلاب کرده اند.

وی افزود: بعضی از معترضین به نظام شاهنشاهی مانند مهندس بازرگان قبل از پیروزی انقلاب می گفتند انقلاب چیز خوبی نیست، ما باید گام به گام پیش رویم، مثلا آنقدر اعتراض کنیم تا نمایندگانی به مجلس ببریم و در مجلس فراکسیون تشکیل بدهیم و شاه را وادار کنیم تا نوعی حکومت را به ما بدهد  و در همان نظام سلطنتی، دولتی داشته باشیم و اختیارات او را کم کنیم، کارهایی شبیه به کار های مصدق در جریان ملی شدن صنعت نفت ایران.

صفار هرندی در ادامه سخنان خود به میدان آمدن جوانان را مورد بحث قرار داد و گفت: در اوایل انقلاب خیلی از جوانان انقلابی کم کم میدان پیدا کردند  و کارهای اداری و کشوری را به عهده گرفتند و این کار باعث شد تا تحولات سریعتر پیش رود، این جریان به ما می آموزد که از عظمت اسم و نهادها هراس نکنیم و به اصطلاح در دل کار برویم و وارد میدان شویم.

وی در ادامه افزود: از آن زمان تا به امروز متاسفانه کسانی مانند بازرگان فکر می کنند و می گویند ما اگر این 40 سال را در غیر این مسیر طی می کردیم شرایط بهتری داشتیم.

صفار هرندی ادامه داد: وقتی به آمار و ارقام  در زمینه های مختلف و متعدد نگاه می کنیم، می بینیم از قبل از انقلاب تعداد آمار و ارقام تقریبا صفر بود و در آمار جهانی نیز رتبه های بسیار پایینی داشتیم اما امروز انقلاب موجب توقف نشده بلکه موجب تحرک شده. ما در بسیاری از دانش ها در رتبه ی زیر 20 قرار داریم و بالاترین شتاب علمی از آنِ ماست./841/د102/ق

 

حسین ثالث موید
ارسال نظرات