۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۱۳۸۲۸
آیت الله سعیدی:

دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند

دیپلماسی مقاومت پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند
امام جمعه قم با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند، گفت: دیپلماسی مقاومت مشکلات را حل و پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه  قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم های دهه کرامت به ویژه در مشهد و قم، از همه دست اندرکاران و رسانه ها برای برگزاری و انعکاس این مراسم های باشکوه تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ حجاب و عفاف در 400 شهر کشور افزود: برگزاری این تجمعات با شعار "حجاب حافظ حریم خانواده" نشان از پایبندی مردم به ارزش های انسانی و اسلامی دارد، مردم برای چندمین بار گفتند که طبق قانون اسلام خواهان رفتار عفیفانه و دوری از خودنمایی در سطح جامعه هستند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: مردم به مسؤولان یادآوری کردند که باید زمینه های لازم در جهت تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در ادارات و سطح جامعه را فراهم کرده و به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه ادامه داد: سخنان راهگشا، الهام بخش و امیدآفرین رهبر انقلاب در این دیدار تابلوی اقتدار، پیشرفت، حل مشکلات ملت و بیانگر اثرگذار بودن دیپلماسی مقاومت در برابر افزون طلبی و روحیه تکبر و شرارت آمریکا و انگلیس خبیث است.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: رویکرد رهبر انقلاب در مواجهه با دشمن و تحقق پیشرفت داخلی متکی بر به کار گیری ظرفیت ملی، تقویت کارآمدی، حضور فعال جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه مدیریت، فساد ستیزی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی مقاومت در مقابله با دشمن است.

وی عنوان کرد: به طور قطع آینده روشن ملت ایران برای حرکت در مسیر رشد و پیشرفت، در گرو اجرایی کردن گفتمان رهبری در بین مسؤولان و توجه عموم ملت ایران و تبدیل این گفتمان به فرهنگ عمومی است، با توجه به بیانات صریح رهبری برای بی پاسخ نگذاشتن راهزنی دریایی انگلیس خبیث، تأکید بر منطق و دیپلماسی مقاومت نیاز امروز ما است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند امروز هیچکدام از مسؤولان دلبسته به بیگانگان نیستند و دیپلماسی مقاومت مشکلات پیش روی ملت ایران را حل و پیشرفت همه جانبه کشور را تضمین می کند.

وی با اشاره به شاخصه های دیپلماسی مقاومت اضافه کرد: دیپلماسی مقاومت دارای دیپلماسی فعال، ابتکار، نوآور، برخوردار از خلاقیت، منطق، شجاعت و روحیه انقلابی است، مقابله با توطئه دشمن از دیگر شاخص های دیپلماسی مقاومت است.

آیت الله سعیدی با بیان این که دیپلماسی مقاومت می تواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند، گفت: دیپلماسی مقاومت دیپلماسی عزت، حکمت، مصلحت و تحقق منافع دینی است، دیپلماسی مقاومت دیپلماسی اقتدار و بازدارندگی است.

وی افزود: دیپلماسی مقاومت تحقق منطق ولایت و معتقد به پشتوانه عظیم ملت است، بر اساس شاخصه های بیان شده دیپلماسی مقاومت آثاری دارد، با در پیش گرفتن دیپلماسی مقاومت نه جنگ رخ می دهد و نه ملت ایران تن به ذلت خواهد داد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که با دیپلماسی مقاومت دست بیگانگان از منافع ملت ایران قطع می شود، اظهار داشت: با دیپلماسی مقاومت بسترهای پیشرفت با اتکا به توانمندی های داخلی فراهم می شود، با دیپلماسی مقاومت باید از تحریم ها عبور کنیم.

وی ادامه داد: در دیپلماسی مقاومت اقتدار ملت ایران برای دشمنان ملموس می شود، تجربه نشان داده که سیاست تهدید و فشار در برابر ملت ایران نتیجه معکوس می دهد و ملت ایران را قوی تر خواهد کرد، مواجهه رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن و نحوه مواجهه رهبر انقلاب با تعرض انگلیس خبیث به نفتکش ایرانی می تواند الگویی برای دیپلماسی مقاومت باشد.

امام جمعه قم ابراز داشت: اگر شرایط 9 گانه رهبر معظم انقلاب برای برجام در دیپلماسی مورد توجه قرار گرفته بود امروز به عوارض ناشی از نقض عهد آمریکا و پرورویی اروپایی ها منتهی نمی شد، البته هنوز هم دیر نشده و انتظار است که دستگاه دیپلماسی کشور با تداوم کاهش تعهدات با شجاعت، ایستادگی و قاطعیت و تأکید بر راهکارهای داخلی برای تقویت اقتصاد، کوتاه کردن دست دشمنان در تعرض به منافع ملی و اقدام متقابل  عزت و عظمت ملت ایران و موضع مقتدرانه رهبری را به رخ اروپایی ها بکشند.

تعداد بازدید : 4

وی انتصاب آیت الله اعرافی به عضویت فقهای شورای نگهبان را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت روز افزون کرد.

آیت الله سعیدی با تسلیت درگذشت آیت الله سید علیرضا حائری و طلب علو درجات برای وی عنوان کرد: خدمات علمی و تبلیغی ایشان ذخیره ای برای یوم المعاد خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات