۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۱۴۱۴۲
از سوی معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران اعلام شد؛

پذیرش حوزه های علمیه خواهران در مقطع عمومی

پذیرش حوزه های علمیه خواهران در مقطع عمومی
پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع عمومی (سطح ۲/کارشناسی) برای سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸، از ۲۳ تیرماه آغاز شده و تا ۲۱ مردادماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران در مقطع عمومی(سطح2/کارشناسی) برای سال تحصیلی 99-1398، از 23 تیرماه آغاز شده و تا 21 مردادماه ادامه دارد.

دارندگان مدرک سیکل یا اتمام پایه هشتم همچنین مدرک دیپلم و بالاتر می توانند برای نام نویسی در مقطع عمومی حوزه های علمیه خواهران اقدام کنند.

اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه اثنی عشري، اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و نظام مقدس جمهوري اسلامی ایران، تابعیت جمهوري اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه، رعایت شئونات و حدود اسلامی، برخورداري از سلامت روانی و نداشتن نقص عضو و بیماري هاي جسمی مانع از تحصیل و امراض مسري، رضایت پدر یا همسر یا سرپرست قانونی حسب مورد، سکونت داوطلب با همسر یا والدین یا جد پدري و مادري و سرپرست قانونی در شهرستان داراي مدرسه علمیه از جمله شرایط عمومی نام نویسی در مقطع عمومی حوزه های علمیه خواهران است.

دارا بودن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل کل 12 و حداکثر سن 30 سال شرط اختصاصی دارندگان مدرک دیپلم و دارابودن گواهینامه سیکل، اتمام پایه نهم یا اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه با حداقل معدل کل 15 و حداکثر 17 سال سن شرط اختصاصی برای دارندگان مدرک سیکل است.

برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم و بالاتر یک دوره پنج ساله تمام وقت و یک دوره 7 ساله پاره وقت و برای داوطلبان دارای مدرک سیکل یا اتمام پایه هشتم یک دوره هفت ساله تمام وقت در نظر گرفته شده است که 383 مدرسه علمیه برای دارندگان دیپلم و 32 مدرسه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل از خواهران در سال جاری ثبت نام به عمل می‌آورند.

شایان ذکر است، بر اساس تفاهم نامه‌ منعقد شده با جامعه المصطفی العالمیه از افراد غیر ایرانی نیز در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور نام نویسی کنند و داوطلبان اتباع برای دریافت کد 6 رقمی جامعه المصطفی باید فرم سامانه جامع المصطفی(سمپا) را پیش از ثبت نام تکمیل کنند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی به سامانه اینترنتی پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی http://paziresh.whc.ir/ مراجعه کنند./1324/پ203/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات