۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۱۴۱۸۴
مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول:

حضور در گروه‌های جهادی فرصت تابستانه طلاب است

حضور در گروه‌های جهادی فرصت تابستانه طلاب است
حجت الاسلام خاکی گفت: طلاب با حضور در گروه‌های جهادی و خدمت رسانی، فرصت عملی و اخلاقی به دست می‌آورند تا خود را ساخته و به نیازمندان برسند.
حجت الاسلام حبیب الله خاکی، مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تعطیلات تابستانه طلاب اظهار داشت: چنین تعطیلی با خیر و برکت همراه است؛ چرا که طلاب با حضور در گروه‌های جهادی و خدمت رسانی، فرصت عملی و اخلاقی به دست می‌آورند تا خود را ساخته و به نیازمندان برسند.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول با بیان اینکه تعطیلات تابستانه طلاب با حضور در گروه‌های جهادی و خدمت رسانی به نیازمندان می‌گذرد، افزود: همه مدارس در تابستان تعطیل نیستند؛ از جمله مدرسه آیت الله قاضی که برای طلاب پایه‌های اول تا سوم، دوره یک ماه اخلاقی و اعتقادی در مردادماه برگزار می‌کند ضمن اینکه طلاب یکی از دروس حوزوی را می‌گذارند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه طلاب پایه‌های اول تا سوم توانایی تبلیغی چندانی در مناطق محروم ندارند، افزود: برگزاری دوره یک ماهه تابستانه و اردوی تفریحی یک هفته‌ای خاتمه بخش فعالیت‌های ما در تابستان است و به عبارت دیگر طلاب پایه‌های اول تا سوم با حضور در دوره تابستانه بر معلومات شان افزوده می‌شود، اما طلاب سایر پایه‌ها هر آنچه را خواندند ضمن حضور در گروه‌های جهادی، به صورت فعالیت‌های تبلیغی کاربردی می‌کنند.

حجت الاسلام خاکی پیرامون تبلیغ چهره به چهره و عدم کهنگی آن بیان داشت: یکی از مزایای تبلیغ چهره به چهره در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغ همچون تفاوت در مشاهده تئاتر با فیلم است، به عبارت دیگر مطالب اخلاقی منتشر شده در فضای مجازی با توجه به عدم رعایت شئونات اخلاقی تأثیر چندانی بر مخاطب ندارد، اما در بحث تبلیغ چهره به چهره شاهد رعایت شئونات از سوی مستمع هستیم.

وی با بیان اینکه رعایت شئونات در تبلیغ چهره به چهره به واقع یک دوره عملی اخلاق است، خاطرنشان کرد: تبلیغ چهره به چهره سبب رفاقت و ارتباط بیشتر با جوانان است که قطعا چنین ارتباطی سبب آرامش و تسکین جوانان و نوجوانان خواهد بود و به واقع جوان حس می‌کند کسی را یافته که می‌تواند به سؤالاتش پاسخ دهد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات