۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۴۲۲۲
امام جمعه اردبیل:

نماز جمعه به عنوان یک مدرسه تربیتی تمامی ابعاد جامعه را دربر می‌گیرد

نماز جمعه به عنوان یک مدرسه تربیتی تمامی ابعاد جامعه را دربر می‌گیرد
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: نماز جمعه به عنوان یک مدرسه تربیتی تمامی ابعاد جامعه اعم از حوزه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید حسن عاملی در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز نماز جمعه در اردبیل اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان یک مدرسه تربیتی تمامی ابعاد جامعه اعم از حوزه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد که این مسئله اهمیت و مهم بودن این فریضه الهی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که آثار معنوی و دینی دنیوی و اخروی نماز جمعه نیز بسیار حائز اهمیت و اساسی است بیان کرد: دلیل حساسیت دشمنان به نماز جمعه حرکت عظیم و گسترده مومنان و مسلمانان است چرا که این مسئله را برای خود یک تهدید بزرگ می‌بینند که مانعی بزرگ برای رسیدن به اهداف شوم آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: برخورداری از برکات و نعمت‌های نماز جمعه در عرصه اخلاقی و تربیتی بسیار قابل توجه است که به همین منظور در دین مبین اسلام نیز به این مهم اهمیت ویژه‌ای داده شده و تاکیدات لازم در این زمینه ارائه شده است که امید می‌رود در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: تقوا لازمه اساسی برای برپایی نماز جمعه برای هر کسی است و فردی که در نماز جمعه حضور می‌یابد از مسائل روز اجتماعی نیز آگاه می‌شود که این موضوع نیز به نوبه خود حائز اهمیت است و در این زمینه باید اطلاع‌رسانی‌های گسترده در ارتباط با اهمیت برپایی نماز جمعه مبنای کار باشد.

وی بیان کرد: برپایی نماز جمعه نباید به هیچ وجه مورد غفلت واقع شود و نباید محدود به زمان و مکان خاصی باشد بلکه باید در تمامی ایام سال در برگزاری فریضه الهی تمام سعی و تلاش خود را به‌کار گرفته و به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم و نقشه‌های شوم دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات