۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۲۹۹
کاتب در جمع خبرنگاران:

درخواست ۲۹ نماینده برای سلب عضویت «علیرضا رحیمی» از هیأت رییسه مجلس

درخواست ۲۹ نماینده برای سلب عضویت «علیرضا رحیمی» از هیأت رییسه مجلس
رییس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: ۲۹ نماینده خواستار سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیأت رییسه مجلس به دلیل سوال روز گذشته وی از وزیر دفاع شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه یکم مردادماه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ۲۹ نفر از نمایندگان در رابطه با سوال دیروز آقای رحیمی از وزیر دفاع و امور پشتیبانی تقاضای سلب عضویت ایشان از هیئت رئیسه را به کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس ارائه کردند.

وی افزود: طبق آئین‌نامه اگر ۲۵ نماینده بگویند که یکی از اعضای هیأت رییسه به تعهدش عمل نکرده ظرف سه روز فرصت داریم تا هیأتی مرکب از اعضای کمیسیون‌های تخصصی، اعضای کمیسیون تدوین آئین‌نامه و سه نفر از امضاکنندگان تشکیل دهیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این هیأت طی ۳ روز باید تشکیل شود و پس از آن خود آقای علیرضا رحیمی موظف است که ظرف ۱۰ روز بیاید و دفاعیات خود را در این هیئت مطرح کند، وقتی که دفاعیات مطرح شد اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به اضافه اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس رأی خواهند داد، اگر ایشان در آن هیأت، از هیئت رئیسه سلب عضویت شوند، این گزارش به صحن علنی مجلس می‌رود.

وی بیان داشت: آقای رحیمی طبق مواد ۱۱ و ۶ آیین نامه سوالی را از وزیر دفاع مطرح کرد که ارتباطی با وزیر دفاع ندارد. ایشان ادعا کرد که سپاه فیلمی در اختیار آقای کریمی قدوسی گذاشته، اما سپاه قطعا این را رد کرده است؛ و آنچه الان مورد سوال همکاران است این است که اگر این فیلم سندیت نداشته هیأت رییسه نباید اجازه پخش آن را می‌داد و در صورتی که هیأت رییسه اشتباه کرده دلیلی ندارد از وزیر در این باره سوال شود. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات