۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۳۷۸

انتقاد رییس دفتر رهبر انقلاب از مانور اشرافیت عده ای قارون صفت

انتقاد رییس دفتر رهبر انقلاب از مانور اشرافیت عده ای قارون صفت
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب از مانور اشرافیت عده ای قارون صفت در جامعه انتقاد و تأکید کرد که ثروتمندان جامعه نسبت به نیازمندان و محرومان وظیفه دارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب امروز در مراسم تکریم پرویز فتاح رییس سابق کمیته امداد و معارفه مرتضی بختیاری رییس جدید این نهاد با اشاره به آثار درخشان خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد به محرومان اظهار داشت: کمیته امداد از آثار جاویدان رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است و چه ابتکار جالبی کردند و با ایجاد چنین تشکیلاتی در طول چند سال منشا خدمات بسیار بزرگی به نفع محرومان انجام شد.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی، امداد در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و رسیدگی به محرومان انجام شده است ضمن اینکه در زلزله بم کمیته امداد فعالانه حضور داشت و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اقدامات مختلف کمیته امداد اظهار داشت: چقدر دانش آموزان بی‌بضاعتی که از خدمات این نهاد بهره‌مند شده و عروس خانم‌هایی که با کمک امداد به خانه بخت رفتند و به چه میزان دانشجویانی که با کمک کمیته امداد به مدارج عالی تحصیلی رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی افزود:‌ کمک به مستضعفان و درماندگان اصل اساسی در اسلام است و در قرآن تقریبا هر جا اسم نماز برده شده اسم ذکات آمده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 33 بار کلمه ذکات در قرآن تکرار شده است،‌گفت: امام محمد باقر به نقل از پدرشان در خصوص کمک‌های سری و پنهانی می‌فرمایند اگر کسی پنهانی کمک کند آتش غضب خدا را خاموش می‌کند همانطور که آب آتش را خاموش  می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی  با تاکید بر اینکه امروز در شرایط کشور ثروتمندان در قبال نیازمندان وظایفی دارند، گفت:‌ امروز زیر سایه شخصیتی زندگی می‌کنیم چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی همواره به یاد فقرا، بیچارگان بوده و همسان با آنها زندگی می‌کند و ایشان زندگی متوسط و زیر متوسط دارند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: شنیدم در یکی از شهرهای اطراف تهران شهرکی است که به صورت قلعه با  دیوار 7 متر ارتفاع و ویلایی وجودی دارد با حداقل 200 و حداکثر 700 میلیارد تومان قیمت دارد که این نیز اکنون قارون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی گفت: در مقابل چنین وضعیتی مستاجری زیر پله یا زیرزمین با چند بچه زندگی می‌کند که آیا این انصاف است.

وی  گفت: اقلیتی قارون صفت سوار ماشین چند میلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند و می‌گویند ما این هستیم.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: امروز کشورهای قارونی وجود دارند و نه تنها یک نفر یا چند هزار نفر بلکه کشور قارونی وجود دارد مانند آمریکا، فرانسه،‌آلمان و اینها با چپاول ثروت مردم جهان سوم غارت اموال می‌کنند و هر چه دارند کاخ و شهرها را ساخته‌اند و فخر می‌فروشند و حقوق توحش از برخی کشورها می‌گیرند.

محمد قمین
ارسال نظرات