۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۱۴۶۱۲

مراسم گرامیداشت آیت الله مشکینی و آیت الله حائری در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت آیت الله مشکینی و آیت الله حائری در قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی و هفتمین شب ارتحال مرحوم آیت الله حائری با حضور علما، اساتید، طلاب و مردم در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی و مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال مرحوم آیت الله حائری امشب با حضور علما، اساتید، طلاب و عموم مردم شریف قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات کعبی، مقتدایی، حسینی بوشهری، سید محمد سعیدی، ری شهری، محمدی عراقی و حجج اسلام والمسلمین قاضی عسکر، ذوالنور، شهریاری، نواب، سید محمود مدنی، صادقی و تهرانی در این مراسم حضور یافتند.

همچنین نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم حضور داشتند.

حاضران در این جلسه ضمن قرائت آیاتی چند از کلام وحی برای شادی مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم و مرحوم آیت الله حائری دعا کرده و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح این بزرگواران را با اهل بیت(ع) محشور کند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و به تبیین ویژگی های شخصیت مرحوم آیت الله حائری پرداخت و تأکید کرد: ایشان در حوزه کربلا، نجف و قم به تحصیل پرداختند و این نشان می دهد که در اوج نبوغ قرار داشتند؛ آن بزرگوار در محضر بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و شهید صدر به شاگردی پرداخته و از هنگامی که به قم آمد در قالب یک استاد برجسته تدریس می کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به حکم انتصاب مرحوم آیت الله حائری به عنوان مدیر مؤسسه دایرة المعارف فقه بر اساس مذهب اهل بیت(ع) از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: رهبری در این حکم، مرحوم آیت الله حائری را دارای فضائل علمی می دانند؛ ایشان شخصیتی بود که کلام تأثیرگذاری داشت و سخنانش در عمق جان ها اثر می کرد؛ ارتحال ایشان یک ضایعه بزرگ بود و همه جامعه علمی و نخبگانی را داغدار کرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به ابعاد سیاسی، علمی، اخلاقی و اجتماعی شخصیت مرحوم آیت الله مشکینی گفت: ایشان شخصیتی عالم، زاهد و خدوم بودند و در محضر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی، آیت الله محقق داماد و امام خمینی(ره) به شاگردی پرداخته و از اساتید مطرح حوزه بودند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات