۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۱۴۶۳۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

عدالت در همه سطوح جامعه باید رعایت شود

عدالت در همه سطوح جامعه باید رعایت شود
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن اشاره به تحول در عصر ظهور از رعایت کامل عدالت در آن زمان گفت و بر لزوم جاری شدن عدالت در همه سطوح و ارکان جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاداقامه نماز کشور صبح امروز در مراسم پرفیض دعای ندبه مهدیه امام خامنه ای (مدظله العالی) به بیان حدیثی از امام رضا(ع) پیرامون قیامت پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: امام رضا(ع) می فرمایند که عده ای لاابالی به مذهبی ها می گویند قیامت وجود ندارد، شما بگویید برنده کیست؟ مذهبی ها برنده می شوند یا لا ابالی ها؟ یا قیامت خواهد بود یا نیست، قیامت هم اگر نباشد ما ضرر نکردیم اما اگر قیامت شد لا ابالی می خواهد چه کند در پیشگاه خدا دست خالی چه خواهد کرد؟

وی افزود: بنابراین هر کسی که درک درستی از این مسئله داشته باشد عقلا راه مذهبی بودن را انتخاب می کند که جلوی ضرر را بگیرد.

تحول در عصر ظهور

رییس ستاد اقامه نماز کشور  بیان داشت: با آمدن حضرت مهدی(عج) تحول صورت می گیرد رهبر معظم انقلاب هم از این تحول به تمدن بزرگ تعبیر دارند.

وی با اشاره به عصر پیامبر(ص) در بیان تحول گفت: پیامبر گرامی اسلام مردم را از شرک به توحید و از خود به خدا گرایی دعوت کرد که این موارد نمونه هایی از تحول است.

کرشناس دینی در باب نمونه های تحول در عصر حاضر نیز گفت: تبدیل رکود به حرکت و تفرقه به برادری و از ولایت طاغوت به ولایت فقیه آمدن هم تحول محسوب می شود.

عدالت در جامعه و خانواده/ عدالت در حکومت امام زمان(عج)

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: برخی اشکال می کنند که چگونه حضرت مهدی(عج) که می خواهد از مستضعفین حمایت کند حکومت ایجاد می کند، در جواب باید گفت شهید رجایی از یک خانواده فقیر بود و رئیس جمهور ایران شد اگر چه حکومت ما با حکومت امام زمان(عج) فاصله زیادی دارد اما نمی توان گفت که حکومت ما امام زمانی نیست.

وی افزود: اکنون عدالت کمتر در جامعه و حتی خانواده ها دیده می شود، در حدیثی سفارش شده که میان فرزندانتان عدالت رعایت کنید. زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کند عدالت در جامعه رعایت می شود الان هم ما باید در این زمینه تلاش کنیم تا این مسئله مهم را رعایت کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تاکید بر رعایت عدالت در همه سطوح و ارکان جامعه بیان داشت: با بردن دانشگاه ها به شهرهای کوچک و برابر شدن تعداد حوزه های علمیه از نظر فضا با دانشگاهها عدالت را می توان رعایت کرد.

کارشناس دینی ادامه داد: گاهی یک کتاب که ضروری است چاپ نمی شود اما یک کتاب غیر ضروری چاپ می شود که این نشان از عدم رعایت عدالت در این بخش است.

وی در پایان به حدیثی دیگر از امام رضا(ع) در روز زیارتی ایشان اشاره کرد و گفت: اگر اسلام را درست نشان دهید همه مومن می شوند اگر دیدید فردی نسبت به اسلام دچار کج بینی شده و نگاه غلطی دارد این یعنی که ما نتوانستیم اسلام را درست معرفی کنیم./933/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات