۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۱۴۶۹۴
استاد حوزه:

سیاست‌ها و محتوای آموزش زبان فارسی باید مورد بازنگری قرار گیرد

سیاست‌ها و محتوای آموزش زبان فارسی باید مورد بازنگری قرار گیرد
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، بر اهمیت آموزش زبان فارسی و نیز بازنگری در سیاست‌ها و محتوای دروس و متون آموزشی زبان فارسی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح در دیدار طلاب و استادان مرکز آموزش زبان فارسی و معارف اسلامی، بر اهمیت آموزش زبان فارسی و نیز بازنگری در سیاست‌ها و محتوای دروس و متون آموزشی زبان فارسی تأکید کرد و افزود: باید متون آموزشی، روان، به‌روز و کاربردی شوند و از استفاده از متون و اصطلاحات و مَثل‌های کهن و متروک، که بیشتر طلبه را از زبان رایج و امروزی دور می‌سازد، پرهیز نمود.

وی همچنین با اشاره به برخی اهداف آموزش زبان فارسی مبتنی بر آشنایی با ملت ایران، ارتباط با علوم مختلف، تسهیل فراگیری علوم دینی، توانمندی تدریس زبان فارسی به هموطنان خود پس از بازگشت، پیشنهادهایی با هدف ارتقای سطح آموزش زبان فارسی مطرح نمود و خواستار تحقق و عملیاتی شدن آنها گردید.

وی ابراز داشت: معرفی و بزرگ‌داشت شعرای پارسی‌گوی غیرپارسی‌زبان به طلاب و آشنا‌سازی طلاب با گزیده‌ای از اشعار ساده و قابل فهم و ترجمه متن سرود کشورهای طلاب به زبان فارسی، می‌تواند به ارتقای سطح آموزش زبان فارسی کمک کند.

رئیس جامعةالمصطفی- واحد مشهد، در ادامه، مفاهیم فطری و انسانی مشترک بین همه جوامع با هر زبان و دین را مورد اشاره قرار داد و در این زمینه گفت: مفاهیمی وجود دارد که در همه جوامع با هر زبان و آیین و هر رنگ و نژاد مورد توجه و احترام است مانند؛ عشق و محبت، علم و دانش و دعوت به خیر و نیکی و عزتمندی. باید طلاب این مفاهیم را در زمان حضور و تحصیل در ایران در ذهن و جان خود نهادینه کنند.

وی، در پایان، به طلاب توصیه کرد: طلاب از استادان خود، که عمر خویش را به پای تربیت و آموزش آنها ریخته‌اند، بهره ببرند و با استفاده از ظرفیت آنان، برای به پرسش‌ها و شبهات خود پاسخ بجویند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
احسنت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کی از بحث هایی که داریم، بحث نماد سازی است. چه لباسی بهتر از لباس یک روحانی که همه می دانند لباس پیغمبر خدا(ص) است، این انتقال در این لباس وجود دارد و این لباس نماد محافظت از دین است.
0
0