۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۱۴۷۹۱
نظر وارده؛

جناب نمکی! آمار نشان دهید تا متهم نشوید

جناب نمکی! آمار نشان دهید تا متهم نشوید
حتی جوامع غربی، مثل جناب وزیر فکر نمی‌کنند، بلکه روی موج بازگشت به سمت معنویت قرار گرفته‌ و اغلب با ارائه راهکارهایی، تخلیه انرژی منفی از طریق مناسک را توصیه می‌نمایند.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا | طاها میرزاخانی

کاش مستند حرف می‌زدید جناب وزیر! شما اکنون جزو عالی‌جنابان این مرز و بوم هستید. وارث تراث وزیران نامدار ایران‌زمین. پس خواهش می‌کنیم در پی سخنان خود، به حکم خضوع در پیشگاه علم و مردم، آمار نشان‌مان دهید. آمار رو کنید که لاقل خودتان متهم نشوید!

وزیر محترم بهداشت، دکتر سعید نمکی اخیراً در اظهاراتی، از شکستن "فضای غم‌انگیز" سخن گفته‌اند و بدون آن‌که مدرک یا آماری ارائه دهند، این پدیده را مرتبط و بلکه ناشی از کثرت مراسمات عزاراری بر مصائب اهل‌بیت قلمداد نموده‌اند.

نزدیک محرّم است و ما هم به شنیدن این قبیل سخنان، از زبان ریز و درشت این طیف فکری سیاسی خاص، عادت کرده‌ایم. خطی که از سلبریتی‌ها گرفته تا وزرای دولت‌شان هر ازچندی ناقوس مخالفت با ارزش‌ها را به صدا در می‌آورند.

ملالی نیست، هرچه نباشد، دنیا، دنیای علم و دانش تجربی است و باید ملموس سخن گفت. ما هم به حکم دین و آیین‌مان مخالفتی با آن نداریم و حتی از دستاوردهای دانش، استقبال هم می‌کنیم. فقط ای کاش این حضرات، رنج زحمت تقبّل کنند و مستند و علمی توضیح بدهند: چرا جوامع جهان اول علم و دانش، مثل جناب وزیر فکر نمی‌کنند، بلکه در بخش‌هایی، روی موج بازگشت به سمت معنویت قرار گرفته‌اند و اغلب با ارائه راهکارهایی، تخلیه انرژی منفی از طریق مناسک را توصیه می‌نمایند؟ آنهم به همراه حرکات و سکناتی که در مواردی، دقیقاً مشابه مناسک مذهبی ماست!

و توضیح بدهند که چه می‌شود که آمار جرم و جنایت در محرم و صفر و رمضان کاهش می‌یابد و در پس همین مناسک حسینی و غیره، چنان وحدت و همدلی در جامعه ایجاد می‌شود که هیچ سناریوی سیاسی و حزبی بر آن قادر نتوان بود؟ برای ما روشن است که با یک حساب سرانگشتی، هرطور هم که محاسبه کنید وجود ذی‌قیمت این مناسک و عزاداری‌ها به نفع جامعه و نظام اسلامی‌مان است نه به ضررش. حال شما اگر نظر دیگری دارید، مستند ارائه دهید، ما نیز استقبال می‌کنیم تا نتیجه‌ی کار معلوم شود.

بایستی تاکید کرد که ما بازهم به حکم اخلاق دینی‌مان به جملگی خلایق حُسن ظن داریم _مگر خلافش ثابت شود_ و ازین‌روی سخن جناب نمکی را ابداً حمل بر بغض ایشان نسبت به ائمه و سیدالشهدا نمی‌کنیم، العیاذ‌بالله! شخص ایشان نیز جهت رد این اتهام، به خواندن اشعار و سروده‌های خودشان در مدح اباعبدالله(ع) دست زدند. به فال نیک می‌گیریم و در مقام یک هیئتی و به عنوان حسن ختام کلام، در وصف حال خودمان، یک بیت شعر از زبان حضرت حافظ تقدیم‌می‌کنیم:

می‌کشیم از قدح لاله شرابی موهوم
چشم بد دور که بی مطرب و می مدهوشیم!

"یاحسین"/918/ی703/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
وزیر بهداشت عذرخواهی کرد
نمکی:
اگر سخنان من موجب رنجش خاطر، سوء تعبیر و دلشستگی جوانان و نوجوانان پاکباخته و عاشق اهل بیت شده است، از یکایک این عزیزان دلجویی می‌کنم.
اعلام می‌کنم «مطلقا چنین ذهنیتی وجود ندارد که خدایی نکرده بخواهیم به روضه سیدالشهدا(ع) نگاه متفاوتی داشته باشیم».
عشق امام حسین (ع) از ما جدا نیست و این سوء تعبیرها ما را از این عشق دور نمی‌کند و جوانان شیعه نیز این را نمی‌پذیرند که عاشق اهل بیت (ع) بخواهد به ساحت مقدس امام حسین (ع) اسائه ادب کند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
خوبه جناب وزیر بهداشت سخنان امام خمینی در موضوع گریه برای اهل بیت (ع) را یه بار گوش کنه
2
0
ناشناس
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
لطفا در خصوص همین مطلب (سخنان امام در موضوع گریه بر اهل بیت ) خبری کار کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
صحبتهای اقای نمکی را نسبتا دقیق شنیدم . آنچه من برداشت کردم این است که نیت ایشان تضعیف عراداری نبوده ولی کمی در چیدمان سخنانشان کم دقتی کرده اند که موجب سوء تفاهم از جهتی و هوچی گری رسانه ای از سویی دگر شد .
از آنجا که بنده رعایت تقوا را در رسانه هایمان امری نخ نما شده میدانم و برخی جناحهای سیاسی برای تخریب طرف مقابل از هرگونه بی دینی کوتاهی نمیکنند حس بنده این است در این خصوص هم همین داستان اتفاق افتاده است .
با توجه به اینکه ایشان برخی تفاسیر از صحبتهایش را غیر واقع عنوان کرده است لذا عقل و تقوا حکم میکند با حسن ظن رفتار شود
خداوند همه ما را در این زمانه ی سخت از شر شیطان رانده شده حفظ بدارد .
2
0
ناشناس
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
ممنون بابت انتشار نظرات از طیف های مختلف فکری - من هم موافقم صحبت این کاربر محترم هستم احتمالا آقای نمکی قصد بدی نداشتند فقط خیلی بد بیان کردند هرچند شاید اطلاعات مذهبی شون هم کم باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
واکنش اینستاگرامی سیدمجید بنی‌فاطمه مداح اهل‌بیت، به اظهارات عجیب و معنادار نمکی درباره عزاداری
یکی از عوامل افسردگی، هزینه‌های کمرشکن درمان است.
اگر خیلی به فکر شادی مردم هستید، به وظیفه‌تان در قبال مردم عمل کنید.
توبه کنید، وگرنه چوبش را می‌خورید.
2
0
ناشناس
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
واقعا هزینه های درمان بسیار وحشتناک و سخت شده است
ناشناس
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
ان شاالله تو این دوره زمونه کسی کارش به بیمارستان و دکتر نیفته خیلی سخت شده یک ویزت ساده و با یه نسخه دارو دویست تومن آب می خوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
استحباب اقامه عزاداری و مجالس سینه‌زنی برای همه معصومین جزء یقینیات است.
مسأله استحباب عزاداری و سینه‌زنی و گریبان چاک‌زدن و احیای شعائر برای سایر ائمه علیهم‌السلام، اگر نگوییم که به حد ضروریات رسیده است اما به طور حتم به مرتبه‌ای از وضوح رسیده است که جزء یقینیات محسوب می شود و بلا شک این استحباب و ثواب عزای شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) را نیز شامل می شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
آنچه شیخ طوسی (قده) در «الخصال» از امیرالمومنین علیه‌السلام در حدیث اربعمائة نقل کرده که حضرت فرمود: «إنَّ الله تبارك وتعالى اطلّعَ إلى الأرض فاختارنا واختار لنا شيعة ينصروننا ويفرحون لفرحنا ويحزنون لحزننا ويبذلون أموالهم وأنفسهم فينا أولئك منّا وإلينا»
همانا خداوند متعال به زمین نگاه کرد و ما را برگزید، و برای ما شیعیانی برگزید که ما را یاری می‌کنند، از فرح ما فرحناک و از اندوه ما اندوهناک می‌گردند و مال و جان خویش را در راه ما فدا می‌کنند؛ آنان از ما هستند و به سوی ما راه می پیمایند.
1
0
ناشناس
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
سلام بر مولا علی علیه السلام
ناشناس
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
انتشار احادیث ائمه بسیار خوب است باعث نورانیت می شود ممنون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
آنچه ابن قولویه (قده) در «کامل الزیارات» به سند از مسمع بن عبدالملک آورده که گفت: ابوعبدالله علیه‌السلام به من گفت: «رحم الله دمعتك أما إنك من الذين يعدون من أهل الجزع لنا والذين يفرحون لفرحنا ويحزنون لحزننا»
خداوند اشك تو را مورد رحمت قرار دهد؛ آگاه باش که تو جزء کسانی هستی كه از دلسوختگان ما به شمار مى آيند، جزء کسانی که با شادى ما شاد مى شوند و از اندوه ما اندوهناک مى گردند
2
0
ناشناس
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
مسولن عزیز در این شرایط خاص کشور از اظهار نظر های حاشیه ساز باید خودداری کنند و به مشکلات کشور رسیدگی کنند
0
0