۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۴۸۸۸
با حضور آیت الله فاضل لنکرانی و مسؤولان نوسازی مدارس لرستان؛

تفاهم نامه ساخت دبیرستان ائمه اطهار شهرستان نورآباد امضا شد

تفاهم نامه ساخت دبیرستان ائمه اطهار شهرستان نورآباد امضا شد
تفاهم نامه ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه ائمه اطهار علیهم السلام در منطقه سیل زده نورآباد با حضور آیت الله فاضل لنکرانی و مسؤولان نوسازی مدارس لرستان امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با امضای تفاهم نامه، دبیرستان 12 کلاسه ائمه اطهار علیهم السلام در زمینی به مساحت 4000 مترمربع در سه طبقه به مساحت قریب به 2000 متر توسط آیت الله فاضل لنکرانی در منطقه سیل زده شهر نور آباد لرستان ساخته می شود.

مراسم امضای تفاهم نامه دبیرستان ۱۲ کلاسه دبیرستان ائمه اطهار(ع)در شهر نورآباد استان لرستان با حضور معاون مشارکت های مردمی و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان و همچنین مسؤول حقوقی املاک اداره کل آموزش و پرورش لرستان در قم و نماینده تام الاختیار آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه ائمه اطهار(ع) با اشاره به حادثه سیل سال جاری و فداکاری و همدلی آحاد مردم ایران در کمک به حادثه دیدگان، گفت: ملت ایران در قضایای سیل اخیر هویت واقعی خود یعنی اسلامیت و انسانیت را به خوبی نشان دادند و روحیه همدلی و برادری را در حد اعلی به اثبات رساندند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در کنار سایر اقشاری که در این حادثه غم انگیر به کمک حادثه دیدگان شتافتند روحانیت بود و به خوبی می توان گفت که روحانیت در این قضیه در صف مقدم کمک به حادثه دیدگان بود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه هم و غم روحانیت اصیل آبادی دنیا و آخرت مردم است، تاکید کرد: روحانیت در این حادثه به صورت کاملا خودجوش و به قصد انجام وظیفه دینی خود وارد میدان شد و برگ زرینی از خود به جای گذاشت؛ چرا که حوزه و روحانیت همانند همیشه در غم و شادی درکنار مردم است.

مرتضی خرم آبادی معاون مشارکت های مردمی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته درساخت مدارس شهرهای آسیب دیده لرستان در سیل اخیر گفت: مردم لرستان به ویژه نورآباد و پلدختر همواره ولایی و در صحنه انقلاب حاضر بوده اند و اکنون برای ساخت و تجهیز مدارسی که در سیل اخیر آسیب دیده اند چشم امید به کمک های مردم به ویژه مراجع و علما هستند.

خاطر نشان می شود؛ بعد از حادثه سیل اخیر هیأتی از طرف آیت الله فاضل لنکرانی در مناطق سیل زده استان‌های لرستان و خوزستان حضور یافت. این هیأت از برخی مساجد، مدارس و منازل مردم که آسیب شدید دیده‌اند بازدید کرد و علاوه بر ابراز همدردی، کمک‌های نقدی و برخی اقلام مورد نیاز را به سیل‌زدگان اهدا کرد.

همچنین در شهرهای آسیب دیده در سیل اخیر از سوی آیت الله فاضل لنکرانی چندین مدرسه در حال ساختن می باشد و در دیدار امروز نیز تفاهم نامه ساخت دبیرستان ۱۲ کلاسه ائمه اطهار(ع) در شهرستان نورآباد امضا شد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات