۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۵۳۲۷
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

نسل جدید با مطالعه کتاب انقلاب ۴۰ ساله با دستاورد‌های انقلاب آشنا می‌شوند

نسل جدید با مطالعه کتاب انقلاب ۴۰ ساله با دستاورد‌های انقلاب آشنا می‌شوند
حجت الاسلام والمسلمین شیرازی گفت: نسل جدید با مطالعه کتاب انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و‌ فرصت‌ها با بخشی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی آگاه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، امروز در آیین رونمایی از کتاب انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و‌ فرصت‌ها که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی از پدیده های عصر کنونی است که توانست تحولات عظیمی را در جهان ایجاد کند.

وی نگاه به گذشته را در تبیین دستاوردهای انقلاب بسیار مهم دانست و ادامه داد: با شناخت گذشته ایران است که می توان به عظمت دستاوردهای انقلاب پی برد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با اشاره به اینکه کتاب انقلاب چهل ساله تنها نمایی از گذشته کشور، ملت و انقلاب اسلامی را به قلم تحریر درآورده است، ابراز کرد: این کتاب در عرصه داخلی به سرنگونی رژیم طاغوت می پردازد رژیمی که از بن دندان مسلح بود و از طرف استکبار حمایت می شود اما ملت ایران با دست خالی در برابر او می ایستند و با انقلابی عظیم رژیم دوهزار ساله شاهنشاهی را ساقط و‌ نظام اسلامی را که نماد مردم سالاری است به پا کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس درخصوص اخلاص امام راحل، اظهار داشت: این اخلاص امام راحل بود که توانست این نظام را شکل دهد نظامی که همانند نداشت؛ امروز ما شاهد انقلاب اسلامی هستیم که چهل سال علی رغم دشمنی های شدید استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرده است.

وی ادامه داد: ملت ایران چهل سال پیش یک نظام مردم سالاری دینی با پشتوانه دین را شکل دادند که دشمن با چهل سال عنادورزی نتوانست انقلاب را شکست دهد بلکه روز به روز پیشرفت نیز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی استقلال و آزادی را از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال در عرصه های گوناگون اقتصادی، سیاسی، دفاعی و غیره پیشرفت داشته و در داخل حرکت خود را بر مدار عدالت محوری تنظیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: کتاب از توسعه گستره جهان اسلام، احیای اسلام سیاسی، رشد و توسعه گفتمان مقاومت، احیای قدرت و عزت جهان اسلام به عنوان دستاوردهای منطقه ای انقلاب اسلامی نام می برد.

وی افزود: همچنین در سطح بین الملل تغییر نگاه جهان به حاکمیت حکومت ایران، چالش کشیدن معادلات سیاسی حاکم در جهان، تضعیف قدرت آمریکا در جهان، تقابل اسلام ناب با استکبار جهانی را از دستاوردهای انقلاب بیان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی ابراز کرد: کتاب انقلاب اسلامی در سه سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین می کند و فرصت ها و دستاوردها را بیان می کند تا نسل جدید که انقلاب را ندیدند بهتر انقلاب را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: این کتاب منبعی قابل اعتماد برای محققین، انقلابیون، دانشگاهیان و نسل جدید است که قابلیت ترجمه به دیگر زبانها را دارد. این کتاب جلد اول دستاوردها و مباحث مربوط به انقلاب است اگر ما بخواهیم دستاوردهای انقلاب را به قلم تحریم در بیاوریم نیازمند تدوین صدها کتاب هستیم./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 2

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات