۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۱۵۳۲۸
کریم خانی مطرح کرد؛

توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در کتاب انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و فرصتها

توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در کتاب انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و فرصتها
کریم خانی با بیان اینکه ۱۰۰ دستاورد در کتاب انقلاب چهل ساله؛ دستاورد‌ها و فرصت‌ها تبیین شده است، گفت: این کتاب تبیین بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کریم خانی یکی از نویسندگان کتاب، امروز در آیین رونمایی از کتاب انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و‌ فرصت‌ها که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: از حمید خوشایند و سید روح الدین میری در تالیف و تدوین این کتاب زحمات بسیاری کشیدند تشکر می کنم.

 

وی افزود: همچنین از سردار سلیمانی سرباز شجاع و مخلص نیروی قدس سپاه که منت نهاده و این کتاب را مطالعه و با نگارش یاداشتی مورد لطف و نظر خویش در ابتدای آن قرار دادند نیز تشکر می کنیم.

 

کریم خانی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اواخر سال گذشته بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب را تنظیم و ابلاغ فرمودند و این بیانیه نگاهی دقیق، عالمانه و هوشمندانه به مسیری که انقلاب در 40 سال گذشته پیموده اشاره می کند.

 

این نویسنده کتاب ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده انقلاب است آنچه که بنده و دوستانم در کتاب انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و فرصتها به آن پرداخته ایم در واقع تبیین بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی دارد و نمی توان در یک کتاب از آنها نام برد، عنوان کرد: امیدوار هستیم این کاستی ها را در جلدهای بعدی این کتاب تبیین و برطرف کنیم.

 

کریم خانی درباره جزئیات کتاب گفت: این کتاب دارای 648 صفحه است که در 6 فصل و یک نتیجه گیری تنظیم شده در فصل اول مروری کوتاه بر وضعیت ایران که به قبل از انقلاب اسلامی مربوط می شود اوضاع اقتصادی، اجتماعی و همچنین فرهنگی و سیاسی عصر پهلوی را بیان می کند و اشاره ای به گوشه هایی از مفاسد رژیم پهلوی دارد.

 

این نویسنده کتاب ادامه داد: فصل دوم شامل دستاوردهای سیاسی و بین المللی انقلاب اسلامی ایران است که 37 دستاورد مهم را تبیین می کند، در فصل سوم به دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی اشاره دارد که شامل 17 دستاورد ویژه و مهم می شود.

 

وی افزود: فصل چهارم به 20 دستاورد مهم اقتصادی در عرصه های گوناگون مورد بررسی و تبیین قرار گرفته و در فصل 5 دستاوردهای مهم عرصه علم و فناوری که مشخصا 10 دستاورد در عرصه های پزشکی، سلولهای بنیادی و تولید علم است را مورد بررسی قرار می دهد.

 

کریم خانی اضافه کرد: در فصل ششم مهمترین دستاوردهای نظامی و دفاعی صورت گرفته که در مجموع 100 دستاورد در عرصه های گوناگون مورد بررسی و تبیین قرار گرفته است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات