۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۱۵۴۹۳
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

۴۰ سال مقاومت ملت ایران راه را برای ایستادگی ملت‌های دیگر باز کرده است

۴۰ سال مقاومت ملت ایران راه را برای ایستادگی ملت‌های دیگر باز کرده است
امام جمعه موقت تهران گفت:اصلی ترین پیامد سیاست خارجی ایران که عکس العمل مذبوحانه استکبار در برابر آن دیده می شود، مقابله جدی با منافع نامشروع و زیاده خواهی نظام سلطه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: حضرت در دوران کودکی به مقام امامت و پیشوایی امت نائل شدند و خدمات فراوانی برای تقویت تشیع انجام دادند.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 59 افزود: این سازمان انقلابی در آغاز تولد انقلاب با هدف سیاستگذاری، برنامه ریزی، مدیریت، هدایت و اجرای مراسم و مناسبت های انقلابی در طول سال مانند 22 بهمن، روز قدس و همچنین 9 دی تشکیل شد.

امام جمعه موقت تهران هدف از تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را  حمایت از ارزش های اسلامی و انقلابی دانست و اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی، پویا و الهام بخش است که در طول 4 دهه همیشه زمینه حضور ملت را در موقعیت های حساس برای دفاع از ارزش ها و اصول بنیادین انقلاب فراهم آورده است.

وی ادامه داد:امروز انقلاب اسلامی به برکت حضور ملت و آگاهی و بصرت مردم در جایگاهی ویژه قرار دارد، کسانی پرچم انقلاب را با بازوان توانای خویش بلند می کنند و پای ارزش ها می ایستند که دارای بصیرت و استقامت باشند، باید دوست و دشمن را شناخت و به موقع و در موضع حساس در میدان عمل حضور پیدا کرد که این حضور به موقع ثمره معرفت و بصیرت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این که در کنار بصیرت باید استقامت و صبر وجود داشته باشد، ابراز داشت: گوهر گرانبهای پیروزی و سعادت در دنیا و آخرت در گرو پیوند بصیرت و استقامت است، شهدا که بالاترین افتخار را رقم زدند بصیرت و استقامت داشتند، امروز شهدای مدافع حرم با بصیرت و ایستادگی، اقتدار و عزت را برای ایران اسلامی و جبهه مقاومت به ارمغان آوردند.

وی عنوان کرد: باید حق را بشناسیم و در کنار آن بایستیم و گام های عالمانه و محققانه برداریم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کنار میعادگاه جمعه نهادی است که بستر بصیرت، صبر، شناخت و مقاومت ملت ایران را هموار کرده و زمینه را برای تحقق آرمان های بلند امام و رهنمودهای اقتدار آفرین رهبر معظم انقلاب فراهم آورده است.

امام جمعه موقت تهران ملت مؤمن و مقاومت ایران را از ارکان مهم پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم حضور در صحنه حاضر نبودند انقلاب به پیروزی نمی رسید و راه برای هدایت امام راحل فراهم نمی شد، اگر مردم حضور همراه با بصیرت و مقاومت نداشتند امروز خلف صالح امام نمی توانستند انقلاب را به عالی ترین وجه پیش ببرند، این حضور راه را برای اقتدار انقلاب هموار می کند.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از تمام ظرفیت خود برای خدمت به ملت بهره گرفته است و آیت الله جنتی مدیریت و هدایت این نهاد را در دست دارند و همه باید در خدمت ملت ایران برای ایستادگی در راهی که رهبری تبیین می کنند باشند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به حرکت انقلابی ملت ایران و مواضع روشن ایران در حوزه سیاست خارجی گفت:  اصلی ترین پیامد سیاست خارجی ایران که عکس العمل مذبوحانه آمریکا و استکبار در برابر آن دیده می شود، مقابله سازمان یافته و گسترده با منافع نامشروع و زیاده خواهی آمریکا و نظام سلطه است.

وی فزود: 40 سال مقاومت ملت ایران راه را برای ایستادگی امت اسلام و ملت های منطقه فراهم کرده است، امروز اقتدار جبهه مقاومت اسلامی را می بینیم و شیون ها و اقدامات مذبوحانه امروز استکبار نشانه پیروزی و اقتدار انقلاب و جبهه مقاومت است.

محمد قمین
ارسال نظرات