۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۵۱۹
پنجمین کتاب از مجموعه مسائل مستحدثه؛

تلقیح مصنوعی در آینه فقه منتشر شد

تلقیح مصنوعی در آینه فقه منتشر شد
پنجمین کتاب از مجموعه مسائل مستحدثه پزشکی تالیف حجت الاسلام مرتضوی از سوی بوستان کتاب قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محسن مرتضوی، عضو گروه فقه پزشکی جامعه المصطفی و مدرس حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از چاپ پنجمین کتاب خود در مجموعه مسائل مستحدثه پزشکی خبر داد.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: این کتاب پس از کالبد شکافی، پیوند اعضا و مرگ مغزی، شبیه سازی انسان، قتل از روی ترحم (اتانازی) پنجمین کتاب از این مجموعه می باشد که از سوی  بوستان کتاب قم منتشر شده است.

وی پیرامون محتوای کتاب گفت: همانطور که در چکیده این کتاب آمده است تلقیح مصنوعی از مشغولیت‌های جدید دانش بشری و از مسائل مستحدثۀ فقه اسلامی است، چراکه ناباروری همواره چون رنج و گرفتاری در زندگى انسان‌ها جلوه کرده و مایۀ نگرانی آن‌ها بوده است.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه گفت: امروزه تلقيح مصنوعى و روش‌های نوين باروری، از رايج‌ترين روش‌ها برای درمان ناباروری هستند و به همین دلیل بحث همه‌جانبه، موضوع‌شناسى و بررسى احكام تكليفى و وضعى در این موضوع ضروری است.

عضو گروه فقه پزشکی جامعه المصطفی بیان داشت: در این کتاب به مباحثی همچون اهدای اسپرم، اهدای تخمک، رحم جایگزین، خرید و فروش اسپرم و تخمک و جنین، احکام عده و نفقه و نسب و ارث را مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: تلقیح مصنوعی در آینه فقه به صورت رقعی در 368 صفحه از سوی موسسه بوستان کتاب قم چاپ شده است./933/ت302/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
احسنت بر جناب مرتضوی خلف صالح حضرت آیت الله مرتضوی شاهرودی...
1
0