۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۱۵۵۲۵
حجت الاسلام پورموسوی:

پیوند امام علی و فاطمه زهرا الگوی کامل ازدواج موفق است

پیوند امام علی و فاطمه زهرا الگوی کامل ازدواج موفق است
سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگویی کامل برای ازدواج موفق برشمرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز (12 مردادماه) با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسن پور موسوی، سخنران بِعثه مقام معظم رهبری در این مراسم با تبریک سالروز ازدواج و پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به بیان مهم ترین دلایل برکت در زندگی این دو نور آسمانی پرداخت.

وی در ابتدا با بیان اینکه ازدواج سبب ایجاد برکت در زندگی می شود و مهم ترین اهرم بازدارنده از فساد و بی بندوباری است، به اهمیت موضوع ازدواج در اسلام اشاره کرد و افزود: در دین اسلام بنیانی محکم تر از ازدواج وجود ندارد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در ادامه الگوپذیری از زندگی با برکت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را ضروری خواند و اظهار داشت: زندگی حضرت فاطمه(س) بر مبنای مودت، رحمت و عطوفت بود که از ابتدا تا پایان زندگی ایشان، ذره ای از این محبت و عاطفه کم نشد.

حجت الاسلام پور موسوی با بیان اینکه زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بر مبنای اخلاق و دین بود، دقت در انتخاب و سهولت در ازدواج را دو ملاک داشتن زندگی بی نظیر توصیف کرد.

وی افزود: یکی از مهم ترین علل برکت در زندگی حضرت زهرای مرضیه(س) صداقت و راستگویی بود به طوری که ایشان در ساعات پایانی عمر شریفشان خدمت امام علی(ع) عرضه داشت «هرگز به تو دروغ نگفتم، هرگز به تو خیانت نکردم و هرگز نشد که امتثال امر تو را نداشته باشم».

حجت الاسلام پور موسوی در پایان بعد از صداقت و راستگویی، شکر نعمت، توکل بر خدا، توسل به اهل بیت(ع)، قناعت در اقتصاد، صدقه دادن، زیاد گفتن ذکر لاحول و لا قوه الا بالله، نماز و ذکر صلوات به عنوان مهم ترین دلایل افزایش برکت در زندگی نام برد./1330/د102/ب1

ارسال نظرات