۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۱۵۷۸۵
کارشناس مسائل غرب آسیا:

عربستان، سرافکنده جنگ یمن را به پایان می‌رساند

عربستان، سرافکنده جنگ یمن را به پایان می‌رساند
سعیداوی گفت: پایان جنگ در یمن به زودی از سوی عربستان اعلام می‌شود و جبهه مقاومت بار دیگر سربلند بیرون خواهد آمد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دشمنی ایدئولوژی ایران و آمریکا اظهار داشت: تصور مورد احترام قرار گرفتن یک ایرانی از سوی آمریکا کاملا اشتباه است، به باور آمریکایی‌ها برخی ایرانی‌ها با تفکرات شان همراه هستند؛ از این رو پس از مشاهده نتیجه عکس باورهایشان، آبروی دیپلماسی خود را با تحریم شخصیت‌های جهانی از جمله دکتر ظریف از بین می‌برند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با نامعقول دانستن اقدام آمریکایی‌ها در تحریم وزیر خارجه کشورمان بیان داشت: چنین اقدامی از سوی آمریکا خارق العاده است تا آنجا که تمسخر وجدان‌های بیدار دنیا را به همراه دارد، وجدان‌هایی که متوجه می‌شوند آمریکایی‌ها در مناسبات سیاسی، شرف شان را از دست دادند.

سعیداوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در پی تأمین منافع مادی و جلب نگاه جهانیان هستند، افزود: تحریم آقای ظریف و دیگر مسؤولان ایرانی دور از انتظار نبود؛ چرا که آمریکا قادر به حذف جمهوری اسلامی و تغییر مواضع آن در برابر مسائل منطقه‌ای و جهانی نیست.

وی با بیان اینکه ملت و مسؤولان در برابر خواسته‌های آمریکا کوتاه نیامدند، عنوان داشت: آمریکا از عربستان در جنگ علیه یمن افزون بر حمایت، تشویق کرد تا آنجا که گستاخی سعودی‌ها روز به روز بیشتر شده و سلاح‌های جدید و فوق پیشرفته در اختیار چنین رژیم کودک کشی قرار داد.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: سعودی‌ها متوجه شدند که قدرت منطقه، پایان بخش معضلات جاری در خاورمیانه است نه قدرت‌های فرامنطقه ای؛ از این رو با ایران اسلامی مکاتبه کرده و خواهان خروج از یمن شدند همچون آمریکایی‌ها که برای خروج از عراق با ایران مکاتبه کردند.

سعیداوی با بیان اینکه عربستان سرافکنده جنگ یمن را به پایان می‌رساند، تصریح کرد: پایان جنگ در یمن به زودی از سوی عربستان اعلام می‌شود و جبهه مقاومت بار دیگر سربلند بیرون خواهد آمد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات