۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۱۵۸۱۳
دبیر علمی کنگره ملی شعر اربعین مطرح کرد؛

رشد چشمگیر اشعار آئینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

رشد چشمگیر اشعار آئینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی
مجاهدی رشد و شکوفایی اشعار آئینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار امیدوار کننده دانست و گفت: توحید، اخلاق و عرفان در اشعار آئینی گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی مجاهدی دبیر علمی کنگره ملی شعر اربعین، امروز در نشست خبری کنگره ملی شعر اربعین که با عنوان موکب کلمات در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: بعثت رسول خدا(ص) و اعلان علنی دین اسلام همزمان با شاعرانی بود که در سرودن شعر برای خود به دنبال حریف و هماورد بودند.

وی افزود: البته محتوای اشعار در دوران جاهلیت بیشتر مربوط به جنگ، شجاعت، قومیت، نژاد، عیش و غیره می شد و با روح معارف اسلامی مغایر بود و مضمون بیشتر اشعار جاهلی عکس معارف اسلامی مروج گمراهی بودند.

مجاهدی با بیان اینکه شاعران عصر جاهلی به شدت مخالف پیامبراکرم(ص) بودند، ابراز کرد: آنان برای مخالفت با پیامبراکرم(ص) به کودکان اشعاری آموزش می دادند که بر سر راه حضرت آن را بخوانند و ایشان را تحقیر کنند؛ پیامبراکرم(ص) در این دوران زخم و زبان های فراوانی را تحمل فرمودند.

دبیر علمی کنگره ملی شعر اربعین با اشاره به اینکه انجمن های شعر پیش از انقلاب مخالف اشعار آئینی و ولایی بودند، اظهار داشت: بنده زمانی که در این انجمن ها حضور می یافتم و به این سبک شعر می خواندم اشعار من برایشان خوشایند نبود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد شکوفایی اشعار آئینی بودیم.

وی رشد شعر آئینی را نسبت به دیگر اشعار بسیار خوب بیان کرد و گفت: در حال حاضر ما شاهد گل دادن این نهال تنومند اشعار آئینی هستیم؛ البته در این حوزه کم کاری در عرصه توحید، اخلاق و عرفان را نمی توان انکار کرد اما در حوزه مقاومت، پایداری و عاشورا آثار خوبی تولید شده است.

مجاهدی با اشاره به اینکه شاعران جوان در سالهای اخیر در حوزه عاشورا بسیار خوش درخشیدند، گفت: آنان توانستند عرصه های مغفول را با آثار خود پر کنند.

دبیر علمی کنگره ملی شعر اربعین در پایان با اشاره به اثر گذاری خوب نوحه، خاطرنشان کرد: در عرصه اشعار حوزه نوحه باید دقت بسیار شود چرا که آسیبش بسیار است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات