۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۱۵۸۳۹
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

تدریس بیش از ۱۹۰ استاد تمام وقت در حوزه علمیه مازندران

تدریس بیش از ۱۹۰ استاد تمام وقت در حوزه علمیه مازندران
حجت الاسلام قائمی گفت: هم اکنون بیش از ۱۹۰ استاد تمام وقت در سطح ۲۵ مدرسه علمیه استان مشغول تدریس علوم دینی به طلاب هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا به رسالت مهم امروز طلاب حوزه اشاره کرد و گفت: توجه به علم و اخلاق همواره مهم‌ترین وظیفه طلاب بوده است.

وی با بیان این که طلاب باید به گونه‌ای درس بخوانند تا بتوانند آموخته‌های علمی خود را به تشنگان معارف دینی انتقال دهند، افزود: تنها قشری که می‌تواند جامعه دینی را در مسیر صحیح هدایت کند حوزویان هستند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که رسالت امروز حوزویان بسیار مهم‌تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: اگر حوزه و روحانیت به وظیفه و رسالت تاریخی خود در جامعه اسلامی عمل نکنند به طور حتم جامعه از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.

وی با بیان این که هدف اصلی دشمن از هجمه‌های فرهنگی و شبهات دینی خروج مردم از دایره دین مداری است، تصریح کرد: ترویج صحیح و هنرمندانه مبانی و احکام دینی یکی از بهترین راه‌های مقابله با هجمه‌های دشمن است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای علمی مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه مازندران همواره مهد پرورش نخبگان علمی و دینی بوده است.
 
حجت الاسلام قائمی، شاخصه‌های علمی مدارس علمیه مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با تقویت برنامه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تهذیبی در سطح مدارس علمیه شاهد تقویت این شاخصه‌ها خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر همه امکانات برای تحصیل طلاب تا سطوح عالی در مدارس علمیه استان فراهم است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته شاهد کاهش مهاجرت طلاب به قم و سایر استان‌ها هستیم.

وی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از نیاز‌های علمی مدارس علمیه از ظرفیت‌های موجود در خود استان تامین می‌شود، بیان داشت: هم اکنون بیش از ۱۹۰ استاد تمام وقت در سطح ۲۵ مدرسه علمیه استان مشغول تدریس علوم دینی به طلاب هستند. /۹۵۰/
افشین ایمانی
ارسال نظرات