۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۱۵۸۵۰
حجت الاسلام آزادی خواه در گفت‌وگو با رسا خبر داد؛

بررسی کم کاری دستگاه‌های مسؤول نسبت به قانون حجاب در کمیسیون فرهنگی

بررسی کم کاری دستگاه‌های مسؤول نسبت به قانون حجاب در کمیسیون فرهنگی
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قانون عفاف و حجاب یک قانون جامع است، گفت: متأسفانه این قانون توسط دستگاه های متولی به درستی اجرا نشده و نسبت به آن توجهی شده است.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، بدحجابی در اماکن عمومی را بی توجهی به اعتقادات و مقدسات ملت و دهن کجی به قوانین دانست و گفت: بدحجابی در جامعه علل و عواملی دارد که یکی از آن علت‌ها کم کاری دستگاه های فرهنگی و متولی است.

وی افزود: همین کم کاری ها سبب شده قبح‌زدایی‌ از بدحجابی به تدریج و در گذر زمان اتفاق بیفتد و شرایط به شکلی رقم بخورد که جامعه شاهد این ناهنجاری ها و قبح زدایی ها باشد.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب که قانون عفاف و حجاب یک قانون جامع و کامل است، ابراز کرد: متاسفانه این قانون توسط دستگاه های متولی به درستی در جامعه اجرایی نشده و نسبت به آن توجهی شده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: متمردین از قانون طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس باید شناسایی شوند که این موضوع را در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دنبال کرده و به زودی گزارش نهایی آن ارائه می شود.

وی جمهوری اسلامی ایران را از نظر امنیت اجتماعی یکی از امن ترین کشورها دانست و گفت: حوزه امینت اجتماعی فرا دولتی است و عوامل بسیاری مانند نیروی مسلح ایجاد کننده این امنیت هستند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت در ایجاد امنیت اخلاقی آنگونه که شایسته و بایسته است به وظیفه خود عمل نکرده است بر این اساس شاهد مسائل نگران کننده ای در جامعه هستیم که روز به روز نگرانی آن در حال افزایش است.

حجت الاسلام آزادی خواه یکی از دلایل ولنگاری فرهنگی را استفاده اشتباه از فضای مجازی برشمرد و ابراز کرد: امروزه در بسیاری از کشورها حتی آن دسته از کشورهایی که به اصول اخلاقی پایبند نیستند به اندازه ایران دچار ولنگاری فضای مجازی نیستند؛ متأسفانه دولت برای کاهش آسیب های فضای مجازی تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نداده است.

وی با حمایت از اقدامات ناجا و ابراز رضایت  از اقدامات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و مقابله با هنجارشکنان، گفت: علی رغم همه تنگناهایی که ناجا با آن دسته و پنجه نرم می کند اعم از کمبود نیروی انسانی، کمبود تجهیزات لازم و سهمیه سوخت انصافا در برقراری انضباط اجتماعی و اخلاقی تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از مصادیق کارهای مؤثر ناجا می توان به نقش نیروی انتظامی در تابستان امسال اشاره کرد که با ایجاد انضباط اجتماعی آرامش را در جامعه تقویت کرد./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات