۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۹۸۳
رضایی:

نه گفتن ملت ایران به آمریکا ریشه تاریخی دارد

نه گفتن ملت ایران به آمریکا ریشه تاریخی دارد
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه نه گفتن ملت ایران به آمریکا ریشه تاریخی دارد، گفت: خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها گناه دولتمردان کنونی آمریکا علیه ملت ایران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرلشکرمحسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز، در پایان دیدار با جمعی از پاسداران استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت آمریکا و ترامپ دو گناه بزرگ را در زمان کنونی علیه ملت ایران مرتکب شدند، اظهار داشت: نخستین گناه خروج از یک توافق نامه بین المللی است که کشور‌های عضو شورای امنیت سازمان ملل با هم امضا کرده بودند، این خروج سبب شد تا یک بی ثباتی و بی اعتباری در روابط بین الملل و قرارداد‌های بین المللی به وجود آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وارد کردن میلیارد‌ها دلار خسارت به کشور از طریق تحریم نفتی و فشار‌های اقتصادی دومین گناه دولت آمریکا و ترامپ است، بیان داشت: ملت ایران خواهان رابطه با آمریکا که رفتار‌های نامربوط و اهداف شومی در سر می‌پروراند، در پی استعمار دوباره ایران و از موضع بالا برخورد کردن و عدم برابری است، نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا رفتار برابر و استقلال ایران اسلامی را نمی‌خواهند، خاطرنشان کرد: ملت ایران به آمریکا برای برقراری ارتباط نه گفت و تجربه چنین نه گفتنی در ملی شدن صنعت نفت که دکتر مصدق به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، به دست آمد.

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه تجربه تاریخی ملت ایران از عدم اعتماد به آمریکا سخن می‌گوید، افزود: هدف آمریکا از اعمال تحریم و خروج از برجام، فشار آوردن به مردم است و معتقدند با اعمال فشار‌های بیش از حد به ملت، می‌توان آن‌ها را علیه نظام اسلامی شورانید و به میدان کشاند.

وی حضور مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی را بسیار قابل توجه و مهم دانست و گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف به دشمن ثابت می‌کند که تلاش هایش بی فایده است و نباید ادامه بدهد؛ به عبارتی دیگر نقش مردم در دوران کنونی مأیوس ساختن دشمن است تا دیگر از اعمال فشار‌ها و تحریم‌ها دست بردارد و به توافقات بین المللی بازگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر قرار باشد هر قراردادی که جمهوری اسلامی با کشور‌ها می‌بندد را آمریکا نادیده بگیرد، ثبات در روابط بین الملل از بین خواهد رفت.

وی حضور مردم را تعیین کننده دانست و تصریح کرد: آمریکا در پی سختگیری بر ملت ایران است تا چنین ملتی را علیه خود و تاریخش بشوراند، اما مردم عاقل ایران، سر ترامپ را به دیوار خواهند کوبید و ثابت می‌کنند خواهان میراث و انقلاب اسلامی هستند. /۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات