۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۱۵۹۹۱

دیدار رئیس شورای شعر و ادب حوزه‌های علمیه با رئیس المصطفی

دیدار رئیس شورای شعر و ادب حوزه‌های علمیه با رئیس المصطفی
رئیس شورای شعر و ادب حوزه‌های علمیه، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس شورای شعر و ادب حوزه‌های علمیه، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در این دیدار، با اشاره به سابقه طولانی هنر و به ویژه شعر در فرهنگ اسلامی، ابراز داشت: از زمان پیامبر گرامی اسلام(ص)، از شعر و ادب به عنوان مروج پیام معنوی اجتماعی اسلام استفاده شده است و امروز نیز ادبیات و شعر باید در حوزه‌های علمیه مورد توجه باشد.

وی با تأکید بر لزوم رشد و جهت‌دهی به این استعداد خدادادی، خاطرنشان کرد: شمار زیادی از طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی در زمینه شعر و ادب فعالیت می­نمایند که می­توان از ظرفیت آنان در زمینه گفتمان انقلاب و پیام اسلام استفاده بیشتری برد.

رئیس المصطفی در اختیار داشتن بیش از سی زبان بین‌المللی در المصطفی را ظرفیت بسیار خوبی برای نشر معارف اسلامی در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: المصطفی آمادگی دارد در قالب تفاهم‌نامه، همکاری خود را با مراکز مختلف حوزوی مانند شورای شعر و ادب حوزه علمیه توسعه دهد.

وی با اشاره به شکل‌گیری شورای هماهنگی مراکز حوزوی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: در تدوین اسناد جامع، مناسب است از ظرفیت‌های این شورا استفاده گردد. المصطفی نیز تجربه طولانی در زمینه تدوین اسناد راهبردی بین مراکز حوزوی دارد که می‌تواند در زمینه تدوین سند جامع شعر و ادب حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است رئیس شورای شعر و ادب حوزه‌های علمیه نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت­های این شورا، خواستار گسترش همکاری جامعةالمصطفی با این شورا، به ویژه در عرصه فعالیت­های بین‌المللی، شد./1330/د102/ب1

ارسال نظرات