۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۱۵۹۹۲
حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛

نقش مهم خبرنگاران در سلامت و امنیت جامعه

نقش مهم خبرنگاران در سلامت و امنیت جامعه
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و سلامت جامعه بر عهده دارند، از عجله کردن برخی خبرنگاران در انعکاس اخبار انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در تالار مدائن قم برگزار شد، ضمن تبریک این روز، به اهمیت کار خبرنگاری اشاره کرد و گفت: حرفه خبرنگاری بسیار پر زحمت بوده و نیازمند دقت زیاد است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در انعکاس اخبار امانت، صداقت و پاکی را رعایت کرده و در انتقال اخبار از جناح گرایی بپرهیزند، اظهار داشت: خبرگزاری ها باید اخبار مفید و آرامش بخش را در جامعه منعکس کنند.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه طبق روایات، انسان شایسته همواره «خوش خبر» است، خاطرنشان کرد: انسان های شرور همواره به سیاه نمایی و انعکاس اخبار ناامید کننده و فتنه برانگیز می پردازند.

خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و سلامت جامعه بر عهده دارند

رییس هیأت مدیره مؤسسه حضرت خدیجه(س) با تأکید بر اینکه خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و سلامت جامعه و فرهنگ سازی بر عهده دارند، گفت: خبرنگاران باید در مسیر رسالت خود همواره به اصل «امانت داری» و جلوگیری از شایعه پراکنی توجه داشته و از عجله کردن در انتشار اخبار پرهیز کنند.

وی با انتقاد از عجله کردن برخی خبرنگاران در زمینه انتشار اخبار تأکید کرد: امروز در فضای مجازی اخبار بسیاری منتشر می شود، اما مشاهده می کنیم که پس از گذشت چند لحظه به سرعت مورد تکذیب قرار می گیرد، بنابراین خبرنگاران نباید در انتشار اخبار عجله داشته باشند.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه خبرنگاران در زمینه انعکاس اخبار باید آبروی افراد، گروه ها و نظام را در نظر بگیرند، عنوان کرد: همچنین بحث «مختصر و مفید» بودن نیز باید در انعکاس اخبار یک اصل اساسی دانسته شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه به ارائه گزارشی از روند فعالیت های مؤسسه حضرت خدیجه(س) پرداخت و ابراز داشت: ما در این مؤسسه غیر از انجام امور خیریه، افرادی که تا کنون به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر بانوی کرامت مشرفت نشده اند را به زیارت اعزام می کنیم، زیرا معتقدیم زیارت اعتاب مقدس تأثیر فراوانی بر زندگی و فرهنگ افراد دارد.

ضرورت احیای «ایام غدیریه»

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت احیای «ایام غدیریه» تأکید و عنوان کرد: امروز ما موظفیم همانگونه که محرم و راهپیمایی اربعین را احیا کردیم، ایام غدیریه را نیز احیا سازیم، زیرا «غدیر» سرچشمه همه خوبی ها و ریشه و اساس هویت تشیع است.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به ضرورت شناساندن مقام ممتاز و ویژه امیرمؤمنان(ع) به همه جهان اظهار داشت: امروز اگر در کشورهای خارجی از سعدی و حافظ سخن بگوییم، آنها نسبت به این شخصیت ها ابراز شناخت و آگاهی می کنند، اما اگر از امیرمؤمنان(ع) سخن بگوییم کسی نسبت به ایشان آشنایی ندارد؛ این موضوع نشانگر آن است که ما در حق امیرمؤمنان(ع) کوتاهی کرده ایم و باید این خلأ را جبران کنیم./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات