۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۶۱۶۰۰۷

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز خبرنگار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، خانه مطبوعات، استانداری و مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار پیش از ظهر امروز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، خانه مطبوعات، استانداری و مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) در تالار مدائن قم برگزار شد.

خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و سلامت جامعه بر عهده دارند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام فرحزاد در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاران باید در انعکاس اخبار امانت، صداقت و پاکی را رعایت کرده و در انتقال اخبار از جناح گرایی بپرهیزند، اظهار داشت: خبرگزاری ها باید اخبار مفید و آرامش بخش را در جامعه منعکس کنند.

وی با بیان اینکه طبق روایات، انسان شایسته همواره «خوش خبر» است، خاطرنشان کرد: انسان های شرور همواره به سیاه نمایی و انعکاس اخبار ناامید کننده و فتنه برانگیز می پردازند.

رییس هیأت مدیره مؤسسه حضرت خدیجه(س) با تأکید بر اینکه خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و سلامت جامعه و فرهنگ سازی بر عهده دارند، گفت: خبرنگاران باید در مسیر رسالت خود همواره به اصل «امانت داری» و جلوگیری از شایعه پراکنی توجه داشته و از عجله کردن در انتشار اخبار پرهیز کنند.

تلاش ما این است که در جهت همگرایی با نظام حرکت کنیم

همچنین سید موسی حسینی کاشانی در این نشست صمیمی با اشاره به اینکه امروز همه ما باید در راستای منافع ملی و مصالح کشور حرکت کنیم، ابراز کرد: تلاش ما این است که در جهت همگرایی با نظام حرکت کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: خبرنگاران سردمدار حرکت در راستای همگرایی با نظام هستند و باید نقششان در این زمینه پررنگ تر شود.

وی با تأکید بر ضرورت انعکاس اخبار امیدآفرین در جامعه ابراز داشت: مصالح کشور اقتضا می کند که خبرنگاران اخبار امیدآفرین را بیشتر در جامعه انعکاس دهند تا مردم نسبت به آینده امیدوار شوند.

زحمات خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه جبران نمی شود

بهرام سرمست نیز در این جشن با تأکید بر ضرورت پاسخگویی مسؤولان اجرایی استان قم نسبت به مطالبات خبرنگاران عنوان کرد: امروز از مسؤولان اجرایی انتظار می رود که در دسترس بوده، پاسخگو باشند و مواضع خود را شفاف سازی کنند.

استاندار قم یکی از معیارهای ارزیابی مدیران را میزان پاسخگویی آنها به شهروندان به ویژه خبرنگاران دانست و ابراز داشت: امروز نیازمند تقویت گفتمان «گفت و شنود» در سطح مسؤولان هستیم.

وی با بیان اینکه زحمات خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه جبران نمی شود، خاطرنشان کرد: ما باید از آنچه که خبرنگاران بر اساس رسالت خبرنگاری خود و پذیرش مسؤولیت های اجتماعی در میادین مختلف گزارش داده و خطرات را برای تهیه اخبار به جان می خرند، استفاده لازم را ببریم.

گفتنی است، در پایان این مراسم به قید قرعه به برخی خبرنگاران استان قم هدایایی از جمله کمک هزینه سفر به کربلا، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و کارت هدیه اهدا شد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات