۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۱۶۰۸۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

طلاب فرصت علم آموزی در حوزه را غنیمت بشمارند

طلاب فرصت علم آموزی در حوزه را غنیمت بشمارند
حجت الاسلام لائینی با اشاره به فراهم بودن بسترهای لازم جهت تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: طلاب فرصت علم آموزی را غنیمت شمرده و در جهت تقویت بنیه علمی خود گام بردارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در اختتامیه دوره تهذیبی، تقویتی و جبرانی مدرسه علمیه محمدیه مسجد جامع نکا با تبریک ماه ذی الحجه به فضیلت های این ماه اشاره کرد و گفت: عید غدیر که یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است در این ماه قرار دارد و همین نشان از جایگاه والای این ماه دارد.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که مسأله ولایت در جامعه اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: حوزه به عنوان مرکز اصلی نشر و گسترش علم دین، وظیفه و رسالت سنگینی در تبیین این مسأله مهم دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه ما عظمت و جایگاه ولایت را به خوبی درک می کنیم چون امنیت و آرامش کشورمان مدیون و مرهون ولایت است، خاطرنشان کرد: باید در هر جایگاه و منسبی که هستیم قدردان نعمت ولایت و رهبری باشیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل مشکلات و بحران های امروز کشورهای اسلامی را دوری از ولایت دانست و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت در دنیا عزت و عظمت دارد و این جایگاه مهم با تبعیت از ولایت باید حفظ شود.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که ارزش و اهمیت جایگاه ولایت تا حدی است که فاصله گرفتن از آن موجب انحراف و تباهی انسان خواهد شد، خاطرنشان کرد: وضعیت امروز دنیای اسلام نتیجه دوری از ولایت است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که طلاب فرصت علم آموزی را غنیمت بشمرند و در جهت تقویت بنیه علمی خود بهره گیرند، گفت: فرصتی که امروز برای تحصیل طلاب در مدارس علمیه وجود دارد بسیار ارزشمند است که باید قدردانسته شود.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلابی با بنیه قوی علمی است، خاطرنشان کرد: طلاب باید آموخته های علمی خود را تقویت و به روز کنند تا بتوانند به نیازهای جامعه پاسخ دهند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علم فقه از یک ظرفیت غنی در پاسخگویی و تأمین نیازهای روز جامعه دارد، بیان داشت: باید از این ظرفیت غنی بیشتر در رفع مشکلات و معضلات جامعه اسلامی بهره گرفته شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات