۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۱۶۰۸۶
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

آینده علمی طلاب به فراگیری مهارت های پژوهشی وابسته است

آینده علمی طلاب به فراگیری مهارت های پژوهشی وابسته است
حجت الاسلام فاضل با بیان این که طلبه نباید با مسائل پژوهشی بیگانه باشد، گفت: آینده هر یک فارغ از هر جایگاهی که خواهد داشت به مهارت پژوهشی او بستگی خواهد داشت.
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز ثبت نام از علاقه مندان به شرکت در نخستین دوره آموزشی پژوهشی این مدرسه علمیه، گفت: ثبت نام از طلاب علاقه مند تا بیست و یکم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان این که مدرسه علمیه فیضیه مازندران ده سال است که دوره آموزشی ارتقایی را به صورت کشوری برگزار می شود، افزود: دوره تابستانه آموزش و پژوهش نیز بر اساس تجربه دوره آموزشی ارتقایی این مدرسه طراحی و به قم ارسال شده است.
 
حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که قم طرح ارسالی از سوی مدرسه علمیه فیضیه مازندران را با آیین نامه های خود بومی سازی کرد و برای اجرا به کل استان ها ابلاغ کرد، بیان داشت: در حال حاضر این طرح در 14 استان کشور برگزار شد و مورد استقبال قرار کرد.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که این مدرسه علمیه به دلیل ظرفیتی که دارد از لحاظ اجرا کامل ترین و عمومی ترین خواهد بود، خاطرنشان کرد: این طرح که به صورت کشوری در مدرسه علمیه فیضیه برگزار خواهد شد از لحاظ زمانی متمرکز و از لحاظ توانایی اجرا نیز در مقایسه با سایر نقاط کشور بالا خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سابقه طولانی علمی و آموزشی مدرسه علمیه فیضیه استان، تصریح کرد: در این دوره آموزشی پژوهشی کل سرفصل ها در یک دوره و با حضور اساتید مجرب و خبره بومی برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این که تقویت بعد پژوهشی طلاب را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ده روزه اعلام کرد و گفت: به طور حتم برگزاری مستمر چنین دوره های آموزشی موجب تقویت مهارت های پژوهشی در میان طلاب علاقه مند خواهد شد.
 
حجت الاسلام فاضل، پژوهش را ضرورتی انکار ناپذیر در حوزه دانست و با بیان این که هیچ کس نمی تواند ضرورت پژوهش در حوزه را انکار کند، بیان داشت: باید از ظرفیت ها به منظور رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه بهره گرفته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه نباید با مسائل پژوهشی بیگانه باشد، افزود: آینده هر یک فارغ از هر جایگاهی که خواهد داشت به مهارت پژوهشی او بستگی خواهد داشت و به همین دلیل توجه ویژه این علم مهم باید همواره در حوزه جزء اولویت ها باشد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات