۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۱۶۰۸۷
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س):

اهل بیت(ع) بهترین پیام رسانان در حوزه معارف بودند

اهل بیت(ع) بهترین پیام رسانان در حوزه معارف بودند
آیت الله سعیدی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین پیام رسانان در حوزه معارف بودند، گفت: خبرنگاران نخبگانی خستگی ناپذیر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار در مراسم معنوی خطبه خوانی در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت خبر و خبرنگاری در جامعه امروز، گفت:  در جامعه امروز خبر و خبرنگاری از هر زمان دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: خبر و خبرنگاری در نظام جمهوری اسلامی ایران و از دیدگاه اسلام، قرآن و اهل بیت(ع)  رسالتی بزرگ و سنگینی است؛ در دین اسلام کسی که خبر را با معیارهای شرعی کسب و نشر می دهد خصوصا در عرصه معارف و و ارتقا فرهنگ عمومی و بصیرت دهی تلاش می کند در واقع یک رسالت الهی انجام داده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: خبرنگاران عزیز هم از ناحیه خدواند متعال و اهل بیت(ع) مورد احترام هستند و هم از ناحیه مردم فهیم که استفاده کننده محصولات خبری یک خبرنگار هستند و باید در این عرصه قدردان خبرنگاران بود.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین پیام رسانان در حوزه معارف بودند، گفت: کسانی که مخالف خبر و اطلاع رسانی هستند هرگز موفق نخواهند شد که از انتشار حق و حقیقت جلوگیری کنند همانطور که دشمنان و مخالفان اهل بیت(ع) نتوانستند مانع نشر حقیقت از سوی امامان معصوم(ع)  شوند.

آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد: امام باقر(ع) که شکافنده علوم بود و بهترین خبرها را از منبع وحی در اختیار مردم قرار می داد  خلفای بنی امیه تحمل این اخبار حق را نداشتند و مورد خشم آنها قرار گرفت و در نهایت آن امام بزرگوار را به شهادت رساندند.

امام جمعه قم  با گرامیداشت خبرنگار شهید صارمی بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران هم خبرنگار جایگاه رفیع و ارزشمند دارد و خبرنگاران در عرصه های مختلف پیشگام هستند و در همه عرصه ها از جمله 8سال دفاع مقدس، فتنه 88 و حادثه منا و... حضور فعال و اثربخش و ماندگاری به جا گذاشتند.

وی گفت: تا وقتی که خبرنگار بر عهد و پیمان خودش با خداوند متعال و قرآن کریم باقی هستند مورد اکرام خداوند متعال و متدیین هستند همانند امروز بسیاری از شخصیت ها و مسؤولان وظیفه خود می دانند که از خبرنگاران تقدیر کنند و آستان مقدس هم در آیین معنوی خطبه خوانی از خبرنگاران تقدیر می کند و با حضرت معصومه(ع) تجدید عهد کنند.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: خبرنگاران مثل خود خبر همیشه جاری، زنده و حاضر هستتند و نیز همیشه شاداب و آماده برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی در حال تلاش هستند.

وی در پایان گفت: خبرنگاران نخبگانی خستگی ناپذیر هستند؛ خبرنگاران باید در دو جبهه تلاش کنند اول اینکه با علوم و فنون خاص خبرنگاری آگاه باشند و دوم بر معارف و احکام دین آگاهی کامل داشته باشند و در کسب خبر بر موازین شرعی آگاه باشند و در انتشار آن با حفظ امانت نشر دهند./1325/

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات