۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۶۱۱۸

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در خبرگزاری رسا برگزار شد

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در خبرگزاری رسا برگزار شد
آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

خبرنگار کسى است که با اتکاء به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذرانيدن دوره آموزش تخصصى و همچنين با توجه به مسؤوليت اجتماعى که اين حرفه بر عهده او مى‌گذارد، وظيف کسب، تهيه، جمع‌آورى و تنظيم اخبار و انتقال آنها را از طريق وسايل ارتباط جمعى (مطبوعات، راديو، تلويزيون و خبرگزاري) به مخاطبان بر عهده دارد.

در همین راستا آیین گرامیداشت روز خبرنگار بعد از نماز ظهر و عصر امروز با حضور مدیرعامل، مدیران، دبیران، اعضا و خبرنگاران این رسانه حوزوی و در فضایی صمیمی برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) و گرامیداشت روز خبرنگار به بیان مهم ترین نکات عرصه خبر و اطلاع رسانی پرداخت و بر لزوم رقابت سالم در این عرصه تأکید کرد.

وی همچنین کنترل احساسات و جلوگیری از هیجانات را در عرصه جریان سازی امری مهم و ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: جریان سازی یکی از رسالت های مجموعه های خبری است؛ اما کنترل احساسات در این عرصه نیز کاری مهم و البته سخت است.

گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر از جمله شهید محمود صارمی، شهید علیرضا افشار و شهید محسن خزایی از جمله بخش های برنامه امروز بود.

پخش کلیپ های مصاحبه های تصویری خبرگزاری رسا با خبرنگاران این مجموعه، مصاحبه های طنزآلود با مردم و همچنین بریدن کیک روز خبرنگار از دیگر بخش های این برنامه صمیمی بود.

در ابتدای ورود خبرنگاران به محل برگزاری مراسم با اهدای شاخه های گل از این فعالان عرصه اطلاع رسانی دینی و حوزوی تقدیر به عمل آمد./1330/ج

ارسال نظرات