۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۶۱۲۴
در جلسه کارگروه مشورتی حوزه معاونت حقوقی صورت گرفت؛

بررسی دو دستورالعمل با موضوع نظارت و ارزشیابی کارکنان دستگاه قضا

بررسی دو دستورالعمل با موضوع نظارت و ارزشیابی کارکنان دستگاه قضا
کارگروه مشورتی حوزه معاونت حقوقی تشکیل جلسه داد و طی آن دو دستورالعمل با موضوع نظارت و ارزشیابی کارکنان دستگاه قضا بررسی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، در نشست کارگروه مشورتی معاونت حقوقی به ریاست حجت الاسلام محمد مصدق بررسی پیش­نویس دستورالعمل­های «نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه» و «ساماندهی و نحوه اعمال نتایج ارزشیابی کارکنان دستگاه قضایی»، اتمام یافت.

شایان ذکر است، «دستورالعمل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه» به تبیین فرایند نظارت، بازرسی، ارزیابی و ارزشیابی کارکنان اداری پرداخته است. بر این اساس ایجاد و طراحی «سامانه شناسنامه ارزشیابی» مشتمل بر پرونده الکترونیکی، پیش­بینی شده است و نتایج نظارت­های انجام شده و کلیه اطلاعات مرتبط با رفتار و عملکرد کارکنان اداری، به صورت برخط در آن ثبت خواهد شد. اطلاعات این سامانه برای انجام انتصابات، ارتقاء کارکنان، ارائه مشورت به مدیران و سایر برنامه­ریزی­های مربوط به منابع انسانی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین تشکیل کارنامه اداری که مشتمل بر مشخصات فردی و شغلی کارکنان اداری است از دیگر دستاوردهای این دستورالعمل به شمار می­رود که در آن نتایج سنجش رفتار و عملکرد کارکنان از طریق فرایندهای چهارگانه «ارزیابی»، «بازرسی»، «پاسخگویی به شکایات مردمی» و «ارزشیابی» تدوین و در پایان هر سال نسخه­ای از آن به کارمند مربوط ارائه می­شود.

به موجب «دستورالعمل ساماندهی و نحوه اعمال نتایج ارزشیابی کارکنان دستگاه قضایی»، به منظور پیشبرد  اهداف سازمانی دستگاه قضایی و اثربخشی نتیجه نظارت­ها، «کارنامه­ قضایی»، برای ثبت نتایج ارزشیابی­های قضات با اعطای امتیاز و نمره مشخص، تهیه می­شود. هرگونه ارتقا، انتصاب و تشویق کارکنان صرفاً بر اساس نتایج مندرج در کارنامه­های قضایی و اداری خواهد بود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات