۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۱۶۲۵۱
استاد حوزه علمیه:

ولایت مداری همراه با برائت از دشمنان است

ولایت مداری همراه با برائت از دشمنان است
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ولایت مداری همراه با برائت از دشمنان است، گفت: حب اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان آن بزرگان اساس دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عامری استاد حوزه علمیه و عضو مجمع جهادی روحانیون انقلابی و ولایی، همزمان با شام شهادت امام محمدباقر(ع) در مسجد لولاگر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق صریح روایات؛ دین، حب و بغض است، انسان اگر بخواهد میزان دینداری خود را ارزیابی کند باید ببیند گرایشات او به کدام سمت و سو سوق دارد.

وی با تاکید بر اینکه محبت درونی انسان باید تحت کنترل عقل باشد، ادامه داد: محبت باعث شباهت می شود؛ اگر انسان نسبت به اهل بیت(ع) محبت داشته باشد در اعمال و رفتار شبیه آن بزرگان می شود و از کارهایی که موجب غضبناک شدن آنان می شود، اجتناب می کند.

حجت الاسلام عامری با تاکید بر اینکه غضب الهی دامن اختلاس گران و دست درازان به بیت المال را خواهد گرفت، ابراز کرد: کسانی که با دین و سیره انبیای الهی مخالفت می کنند و تلاش دارند که نور الهی را در دنیا خاموش کنند مصادیق مغضوب علیهم هستند؛ در حال حاضر یکی از مصادیق بارز مغضوب علیهم هیات دولت ایالات متحده است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: سالها است جهان مستکبر غرب عملا دست به نابودی اسلام و قتل عام مسلمانان مظلوم زده است اما متاسفانه گاهی می بینیم در داخل برخی غرب گرایان شعار مرگ بر آمریکا را خشونت طلبی بیان کرده و جنایات آمریکا را نادیده می گیرند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با تحریم ناجوانمردانه قصد فشار آوردن به ملت ایران را دارد، عنوان کرد: امسال با تاکید سعودی ها مبنی بر اینکه حج نباید سیاسی شود خود در عمل مناسک حج را سیاسی کرده و اجازه ندادند هواپیماهای ایرانی که در تحریم هستند وارد خاک عربستان شوند.

حجت الاسلام عامری ادامه داد: آنان مهمترین هدفشان این است که حجاج ایرانی در مناسک حج حضور پیدا نکنند؛ امروز بیش از 200 هزار کودک یمن از فرط سوءتغذیه در معرض مرگ قرار دارند و سعودی ها چند سال است که مردم مظلوم یمن را به قتل می رساند؛ با توجه به این جنایات آیا می توان گفت نباید از دشمنان برائت بجوییم! در حالی که قرآن کریم برائت از دشمنان را بسیار لازم و ضروری بیان می کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ولایت مداری همراه با برائت از دشمنان است، ابراز کرد: حب اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان آن بزرگان اساس دین است؛ امروز دلیل آن که برخی در داخل دم از مذاکره با آمریکا می زنند آن است که آمریکا را به عنوان دشمن قبول ندارند و دشمنی او را نمی بینند.

وی با اشاره به اینکه دست آمریکایی ها به خون حجاج ایران آغشته است، اظهار داشت: افراد بسیاری در داخل کشور با دستور آمریکا ترور و به قتل رسیدند چگونه ممکن است امورز عده ای بیایند و سرنوشت 80 میلیون را به مذاکره به آمریکا گره بزنند.

حجت الاسلام عامری اضافه کرد: مسؤولی که فرزندش در آمریکا تحصیل می کند و خودش هم لهله می زند تا به آمریکا برود نمی تواند دلسوز سرنوشت مردم باشد.

یادآور می شود ششمین دوره سلسله جلسات کربلای حجاز(خیزش علیه اسلام آمریکایی) با هدف گرامیداشت شهدای حج همزمان با شب و شام شهادت امام باقر(ع) در بیش از 20 مسجد و حسینیه برگزار شد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات