۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۶۴۰۴
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت حج برای جریان سازی در جهان

ضرورت استفاده از ظرفیت حج برای جریان سازی در جهان
حجت الاسلام اکبری گفت: اگر از ظرفیت حج برای جریان سازی در جهان استفاده کنید خواهید دید چه تاثیری می تواند در پیشبرد اهداف و منافع جهان اسلام داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین یادواره شهدای منا استان البرز با عنوان لله های سپید برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم و جمعی از خانواده های شهدای منا برگزار شد حجت الاسلام میرعلی اکبری، از راویان برجسته دفاع مقدس در کشور گفت: سفر به مکه و انجام مناسک حج نباید بدون توجه به مسائل سیاسی صورت گیرد و هدف حج تنها زیارت و سیاحت نیست.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس این جوانان بودند که خوش درخشیدند و امروز هم در دفاع از ارزش ها این جوانان هستند که در وسط میدان قرار دارند و باید این الگو را در جای جای مدیریت کشور لحاظ کنیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه اگر در راه اسلام و انقلاب جانفشانی نمی کردیم و شهید نمی‌دادیم مشخص نبود امروز چیزی از اسلام و مسلمانی باقی بماند، اضافه کرد: جوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیده اند بدانند که جنگی که دشمن امروز برای ما طراحی کرده یک جنگ عقیدتی و اعتقادی است و باید در این جنگ بسیار هوشار بود.

وی با اشاره به شهادت حجاج حادثه منا، یادآور شد:حج باید بزرگترین قدرت جهان اسلام باشد اما آل سعود و هم پیمانانش از این ظرفیت بزرگ برای جریان سازی در جهان استفاده نمی کنند و سعی دارند حج را در حد یک عبادت معنوی بدون توجه به اهداف سیاسی و اجتماعی آن تعریف کنند. اگر از ظرفیت حج برای جریان سازی در جهان استفاده کنید خواهید دید چه تاثیری می تواند در پیشبرد اهداف و منافع جهان اسلام داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: یاد و خاطره آنان که در حج خانه خدا مظلومانه به شهادت رسیدند فراموش نخواهد شد و آل سعود تقاص خون این انسان های پاک و بی گناه را خواهد داد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات