۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۶۱۶۴۹۳
معاون اول رییس جمهور:

هیچ مانعی نمی‌تواند در مناسبات ایران و آذربایجان خللی ایجاد کند

هیچ مانعی نمی‌تواند در مناسبات ایران و آذربایجان خللی ایجاد کند
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی، سیاسی و مجاورت جغرافیایی ایران و آذربایجان، گفت: هیچ مانعی نمی‌تواند در روابط تهران، باکو خللی ایجاد کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری امروز(دوشنبه) در دیدار نخست وزیر آذربایجان با تاکید بر اینکه مهمترین هدف مجمع اقتصادی خزر توسعه همکاریهای همسایگان خزر است، گفت: افزایش ترانزیت و حمل و نقل بین کشورها نقش بسزایی در روابط فیمابین دارد و کریدور شمال-جنوب می تواند علاوه بر دو کشور آثار منطقه ای بسیاری داشته باشد.

وی با اشاره به سفر وزیر اقتصاد آذربایجان به تهران،تصریح کرد: گردشگری، صنعت و بهداشت زمینه های خوبی برای افزایش مناسبات است که باید گسترش یابد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر همکاریهای سه جانبه و چند جانبه منطقه ای با کشورهای ترکیه، روسیه ترکمنستان و گرجستان برای رشد حجم تجاری دو کشور تاکید کرد.

نخست وزیر آذربایجان نیز در این جلسه با تاکید بر گسترش همکاریهای اقتصادی همسایگان خزر، توسعه و تقویت روابط دو کشور همسایه را خواست دولت و مردم کشورش دانست.

نوروز ممدوف گفت:ما به دنبال ایجاد و تقویت پل های ارتباطی میان کشورهای منطقه هستیم معتقدیم ایران می تواند نقش ویژه ای در این زمینه داشته باشد.

وی بر تکمیل کریدور شمال-جنوب تاکید کرد و گفت: چند برابر شدن حجم جابجایی کالا از طریق ایران نشانه موقعیت سوق الجیشی ایران است.

نخست وزیر آذربایجان افزود:ما خواهان همکاریهای صنعتی،بهداشتی و خدماتی با ایران هستیم واراده مقامات عالی دو کشور در جهت تحقق این خواسته هاست.

محمد قمین
ارسال نظرات