۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۱۶۷۵۸
معاون سیاسی سپاه:

ثمره مقاومت فعال عبور از جنگ اقتصادی و تحریم‌ها است

ثمره مقاومت فعال عبور از جنگ اقتصادی و تحریم‌ها است
سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: ثمره مقاومت فعال، عبور از جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در نشست استانی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مجموعه فرهنگی ورزشی نور برگزار شد، بابیان اینکه امروز گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب یکی از ضرورت‌ها بوده و باید به‌عنوان یک اولویت به آن نگاه شود، افزود: اگر می‌خواهیم در این راه به موفقیت‌های روزافزون دست‌یابیم، چاره‌ای جز تبیین امید در جامعه نداریم، چراکه امیدآفرینی یکی از نیازهای اساسی جهاد در عرصه کنونی است.

وی با اشاره به اینکه تحقق امیدآفرینی درگرو برخورداری از ذهن فعال و زبان گویا است و در این راستا باید به‌گونه‌ای عمل شود که لایه‌های مختلف جامعه از این گفتمان بهره‌مند شوند، ادامه داد: خوشبختانه امروز سند ارزشمندی چون بیانیه گام دوم انقلاب پیش روی ما قرار دارد و این بدان معنی است که این گام نیز باید همانند گام اول که باصلابت برداشته شد ،طی شود.

سردار جوانی با یادآوری اینکه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین صحیح آن در جامعه باید از عواملی چون امیدآفرینی، عنصر شناختی، اقدامات عملی و نیز جوانی برخوردار بود، تصریح کرد: در گام اول امیدآفرینی که لازمه دست‌یابی به همه این موارد است، باید ایمان راسخ و امید داشته باشیم چراکه با تظاهر کردن به امید نمی‌توان در این مسیر به اهداف تعیین‌شده دست‌ یافت.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید رویکردمان در عرصه مقاومت، به سمت مقاومت فعال باشد چراکه خروجی این نوع مقاومت، ثابت‌قدم بودن برای غلبه بر دشمنان است، اظهار کرد: هرگاه توانستیم مقاومت فعال داشته باشیم، قادر خواهیم بود به‌سلامت از عرصه‌هایی چون جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه به‌سلامت عبور کنیم، به همین خاطر این مقاومت باید در جامعه ساری و جاری شود.

معاون سیاسی سپاه در ادامه تأکید کرد: دشمن در برهه کنونی به دنبال آن است که ظرفیت تداوم‌بخشی انقلاب اسلامی به تمدن سازی اسلامی را با شکست مواجه کند که در این راستا باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دشمنان در هدف گذاری داعش مبنی بر تصرف ایران بعد از عراق، بهترین گواه برای حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق بود و این موضوع را فقط یک ذهن آگاه و روشن می‌تواند درک کند.

محمد قمین
ارسال نظرات