۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۶۱۷۰۵۶
دبیر بنیاد مسابقات قرآن کریم خبر داد؛

شرکت 950 نفر در مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن کریم + فیلم

شرکت 950 نفر در مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآن کریم + فیلم
حجت الاسلام مقنی از شرکت 540 برادر و 410 خواهر در بخش نهایی مسابقات قرآنی کشور در اصفهان خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی فینال برادران توسط گروه عقیق ضبط استدیویی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم در چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در سالن نشست های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام علی مقنی دبیر بنیاد مسابقات قرآن کریم در این نشست با بیان این که این بنیاد از مهرماه سال 97 توسط نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف تشکیل شده است، گفت: بنیاد مسابقات قرآن کریم ذیل نظام جامع راهبردی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف سندی با عنوان سند راهبردی قرآنی تدوین کرده است.

وی افزود: در آن سند تصریح شده است که بنیادی تشکیل می شود که وظیفه آن مدیریت مسابقات قرآنی کشور است به ویژه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران که از مرحله شهرستانی تا مسابقات بین المللی را شامل می‌ شود که ما در حال حاضر در مرحله کشوری هستیم.

دبیر بنیاد مسابقات قرآن کریم با اشاره به این که بنیاد مسابقات در راستای اهداف و مأموریت های خود وظیفه سیاست گذاری و برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی مسابقات را برعهده دارد، گفت: از جمله آنها ساماندهی امور داوران، گسترش و توسعه مسابقات در حوزه های مختلف هنری، عمومی، معارفی و آوایی و برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای عناصر تشکیل دهنده و اجرایی مسابقات  است.

وی یادآور شد: در آینده دستور العمل های این بخش مشخص و ابلاغ می‌ شود ولی آنچه که در حال حاضر با آن مواجه هستیم چهل و دومین دوره مسابقات در مرحله کشوری است که از سال قبل شیوه برگزاری در این مرحله تغییر کرد و مسابقات در دو مرحله برگزار می‌ شود که مرحله اول به صورت ضبط استدیویی است.

حجت الاسلام مقنی با بیان این که مرحله استدیویی مسابقات در قم و با حضور 17 داور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مرحله که ویژه آقایان است با حضور راه یافتگان استانی که قریب 540 نفر در حال برگزاری است و 410 نفر نیز در بخش خواهران به مسابقات کشوری راه پیدا کرده اند.

دبیر بنیاد مسابقات قرآن کریم عنوان کرد: مرحله ضبط استدیویی با برنامه های جذاب و ویژه این دوره و همراه با دکوری جدید هر روز ساعت 11 صبح و 16 عصر از شبکه قرآن ومعارف سیما به همت گروه هنری عقیق تحت عنوان «ایستگاه چهل و دوم» پخش می‌شود، به طور کلی هر برنامه با روایتگری راوی و بدون حضور مجری با شیوه ای جدید در سالن همایش های امام زاده سید علی(ع) قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مقنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مرحله دوم یعنی مرحله نهایی کشوری در استان اصفهان از ششم مهرماه تا نوزدهم مهرماه با حضور برگزیدگان و فینالیست های این دوره برگزار می‌ شود، گفت: البته مرحله مقدماتی فینال یعنی ضبط استدیویی ویژه آقایان است و خانم ها بعد از مرحله استانی بلافاصله وارد مرحله کشوری شده اند.

وی عنوان کرد: از ششم تا یازدهم مهرماه برادران و از یازدهم تا نوزدهم مهرماه خواهران در سه بخش قرائت، حفظ قرآن کریم و ترتیل به مسابقه می پردازند و در نهایت افراد برگزیده برای مسابقات بین المللی قرآن کریم انتخاب می شوند.

دبیر بنیاد مسابقات قرآن کریم در ارتباط با این سؤال که چرا شبکه های دیگر سیما غیر از شبکه قرآن به مباحث قرآنی توجهی نشان نمی دهند، گفت: عزیزان ما در صدا و سیما با این استدلال که ما شبکه تخصصی قرآن داریم اجازه پخش مباحث تخصصی قرآن از شبکه های پربیننده دیگر را نمی دهند که این مسأله نیازمند کار رسانه ای و مطالبه عمومی است.

وی اضافه کرد: الان اگر یک مسابقه فوتبال بین دو تیم ایرانی از شبکه سوم پخش نشود خیلی ها اعتراض می‌کنند و فریاد می زنند ولی اگر کل شبکه قرآن و معارف سیما تعطیل شود شاید غیر از عده ای قلیل کسی معترض نباشد./1330/ج

تعداد بازدید : 6
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات