۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۱۷۲۸۸
آیت الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

جمع خیران بسیج سازندگی در استان بوشهر راه‌اندازی شود

جمع خیران بسیج سازندگی در استان بوشهر راه‌اندازی شود
امام جمعه بوشهر از راه اندازی مجمع خیران بسیج سازندگی استان بوشهر خبر داد و تلاش جهادگردان در رفع محرومیت روستاها و شهرهای کم‌برخوردار قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جمع جهادگران بسیجی استان بوشهر با تبریک دهه امامت و و ولایت با تاکید بر نقش مهم جهادگران در امر رفع محرومیت در نقاط محروم و کم برخوردار اظهار داشت:جهادگران نقش مهمی‌در رفع محرومیت، کاهش آسیب‌ها، پیشرفت و عدالت دارند و تلاش این عزیزان مایه افتخار و عزت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از ویژگی انقلاب اسلامی را حرکت از بدنه جامعه با رهبریت ولایت فقیه و حضور با شکوه مردم دانست و تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف سبب شده که مشکلات و آسیب‌ها شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم در صحنه‌های مختلف حماسه آفریدند افزود: انقلابی که با محور مردم در همه عرصه‌ها حماسه می‌‌آفریندهیچ وقت شکست نمی‌خورد و راهی جز پیروزی ندارد.

وی شکست دشمن در جنگ تحمیلی 8 ساله، تهاجم فرهنگی، انواع تحریم‌ها و جنگ اقتصادی را نشان از اقتدار انقلاب اسلامی با حضور حماسی مردم دانست و تاکید کرد: انقلابی که خدا دارد و بر اساس هدایت‌های الهی، مردم در صحنه حضور دارند هیچ وقت شکست نمی‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رفع محرومیت و رسیدگی به فقرا را از زمان طلوع اسلام محقق شد خاطر نشان کرد: قبل اسلام محرومیت‌های زیادی در جوامع وجود داشت که با طلوع اسلام یکی از اهداف آن رفع محرومیت و فقر بود.

امام جمعه بوشهر یکی از نعمت‌های اسلام را محرومیت‌زدایی و رفع فقر دانست و افزود: اسلام انسان را از محرومیت به سمت غنا و بی نیازی هدایت می‌کند که انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته قدم‌های مهم و موثری در این راستا برداشته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری سپاه و بسیج را یکی از نهادهای موثر و کارآمد دانست و افزود: این نهاد در عرصه جهاد در راه خدا خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده که بسیج سازندگی در این زمینه فعالیت‌های قابل توجهی عرضه کرده است.

وی، رفع محرومیت فرهنگی، اجرای طرح های عمرانی، آبرسانی، جاده کشی، ساخت و تعمیر منازل را از خدمات بسیج سازندگی دانست و تصریح کرد: در یکسال گذشته بسیج سازندگی بیش از یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد ساخته که این کار بسیار با اهمیت و بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه حرکت بسیج سازندگی ولایی و در راستای رفع محرومیت است افزود: بسیج سازندگی در بحران‌های مختلف نخستین گروهی بوده که که برای رفع مشکل و محرومیت حضور می‌یابد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه محرومیت و فقر آسیب‌های فراوانی در پی دارد گفت: به میزان فقر و محرومیت در جامعه به همان اندازه توانمندی جامعه کاهش می‌یابد که کار بسیج سازندگی در توانمندسازی جامعه در خور توجه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه فقر و محرومیت سبب معطوف شدن ذهن جامعه برای رفع آن می‌شود تصریح کرد: در این راستا هر چه محرومیت جامعه بیشتر شود توان نظام کمتر و اختلاف طبقاتی بیشتر می‌شود.

وی، کار بسیج سازندگی را رفع محرومیت دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت شما ضمن رفع محرومیت و توانمندسازی خانواده‌ها اقدام مهم و موثری در ایجاد درآمد و تقویت معیشت خانواده‌های محروم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کار گروه‌های جهادی ایجاد توازن زیستی و نظام اجتماعی است افزود:‌ بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی نقش مهمی در حل مشکلات محرومان دارند چراکه ساخت یک واحد مسکونی سبب حل بخش زیادی از مشکلات تعدادی از خانواده‌ها می‌شود و اثرات بسیار زیادی در جامعه دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سپاه از اوائل انقلاب فعالیت خود را محرومیت‌زدایی آغاز کرد گفت: سپاه از اوائل انقلاب نقش مهمی در حل مشکلات بهداشتی، زیرساختی و توسعه عمران و آبادانی داشت اکنون نیز خدمات سپاه در این عرصه با جدیت ادامه دارد.

وی اجرای محرومیت‌زدایی را سبب تقویت امید در بین مردم دانست و گفت: در اجرای کارهای عمرانی جهادی باید توام با فعالیت فرهنگی باشد و در این راستا استفاده از جوانان منطقه که نوعی تولید منابع انسانی محسوب می‌شود در فعالیت جهادگران امری مهم و ضروری است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تشکیل پرونده در هر منطقه‌ای که گروه‌های جهادی حضور دارند را مورد تاکید قرار داد و افزود: با تشکیل پرونده ضمن شناسایی مشکلات زمینه تسریع در رفع مشکلات فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر کار گروه‌های جهادی را چشاندن طعم شیرین انقلاب به مردم و ایجاد امید در بین مستضعفان دانست و افزود: استفاده از جهادگران در منطقه خودشان می‌تواند اثرگذارتر باشد و باید سعی شود گروه‌های جهادی در منطقه خود به ارائه خدمات بپردازند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به رفع مشکلات حاشیه شهرها تصریح کرد: نیاز است توجه خاصی به حاشیه شهرها که دارای مشکلات گوناگون است انجام شود که همکاری بسیج محلات برای رفع محرومیت مناطق حاشیه‌ای مهم است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش جهادگردان در رفع محرومیت و توسعه عمران و آبادانی در روستاها و شهرهای کم‌برخوردار گفت: راه‌اندازی مجمع خیران بسیج سازندگی استان بوشهر در راستای همکاری نیکوکاران امری مهم و ضروری است.

وی از تخصیص وصولی‌های زکات برای رفع محرومیت خبر داد و بیان کرد: در راستای رفع محرومیت و توسعه عمران و آبادانی می‌توانیم از محل زکات بخشی از بودجه را تامین کنیم تا خدمات تسریع شود./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات