۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۱۷۳۵۹
آیت الله صدیقی:

ولایتمداری تنها راه برای ناامید ساختن دشمنان خارجی و نفوذیان داخلی است

ولایتمداری تنها راه برای ناامید ساختن دشمنان خارجی و نفوذیان داخلی است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسبب مشکلات کنونی عدم تبعیت از ولایت است، گفت: ولایتمداری تنها راه ناامیدی دشمنان خارجی و نفوذیان داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسیب غدیر خم عیدالله اکبر در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد، گفت: غدیرخم روز نجات قرآن و دین الهی از تحریف و نابودی است.

وی با بیان این مطلب که خداوند بعد از رسول خدا(ص) امت اسلامی را بدون سرپرست نگذاشت و امام علی(ع) به عنوان ولی امت انتخاب شدند، ادامه داد: علی اسم اعظم خداوند و مظهر جلال و جمال پروردگار است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه اکثر آیات قرآن کریم درباره دشمنان و دوستان امام علی(ع) سخن می گوید، ابراز کرد: حقیقت و باطن قرآن کریم امام علی(ع) است، حضرت می فرمایند: من قرآن ناطق هستم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از ابن عباس نقل شده که قریب به 300 آیه در شأن امام علی(ع) نازل شده است که از این آیات 4 آیه دلالت روشن بر امامت و خلافت امیر از جانب پیامبراکرم(ص) دارد.

وی افزود: روایت است امام علی(ع) کسانی را که ولایت ایشان را پذیرفتند به همراه خود به بهشت می برد و ما بقی روانه جهنم می شوند؛ کدام انسان عاقلی می تواند با انکار ایشان از بهشت محروم شود.

آیت الله صدیقی درباره بارمعنایی دو مفهوم تبلیغ و ابلاغ، اظهار داشت: خداوند در مساله امامت به پیامبراکرم(ص) می فرماید: بلغ؛ براساس این فرمان تبلیغ پیام غدیر روز و شب ندارد بلکه باید مستمر باشد تا این پیام در تمام عصرها و نسل ها تبلیغ شود بنابراین پیام غدیر ابلاغ نبود که با یک گفتن تمام شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه غدیر دلیل بر حیات بشر است، گفت: ولایت امیرمومنان علی(ع) هم وزن با قرآن کریم و اصل توحید است؛ جان و روح و قوام دین به ولایت امیرمومنان(ع) همراه است.

وی با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان با نماز و روزه نیست بلکه دشمنی آنان با ولایت است، ابراز کرد: وجود ولایت موجب ناامیدی دشمنان و امیدواری دوستان می شود زیرا این ولایت است که از هستی مسلمانان صیانت می کند و از درون به آنان قدرت می بخشد و زمینه مایوس شدن دشمنان را فراهم می کند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه شیعیان باید مراقب نفوذ منافقان باشند، اظهار داشت: اگر امروز اقتصاد جامعه با مشکل روبرو شده از جانب ولایتمداران نیست بلکه نفوذی های غیر ولایی مسبب این مشکلات هستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات