۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۱۷۳۶۰
حجت الاسلام میلانی نژاد:

ولایتمداری عامل قدرت مسلمانان در برابر دشمنان است

ولایتمداری عامل قدرت مسلمانان در برابر دشمنان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایتمداری عامل قدرت مسلمانان در برابر دشمنان است، گفت: ضعف و ضلالت سعودی ها در برابر آمریکا نتیجه دشمنی آنان با ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میلانی نژاد استاد حوزه علمیه، همزمان با شب عیدسعید غدیرخم در مهدیه تهران گفت: قرآن کریم می فرماید: برای هر امتی فرستاده ای قرار داده شد تا هدایت شوند.

وی افزود: براساس این آیه سعادت و تعالی جامعه نیازمند یک رهبر و حاکم است و چه بهتر آن رهبر از جانب خداوند انتخاب شده باشد.

حجت الاسلام میلانی نژاد با اشاره به اینکه حاکم جامعه باید بتواند به حق قضاوت کند، ابراز کرد: مهمترین رسالت فرستادگان الهی اجرای عدالت در جامعه است تا اجازه ندهند ظلمی در جامعه رخ دهد؛ رهبران الهی مردم را از طاغوت، طغیان و ظالمین دور می کنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، گفت: حضرت در روز غدیرخم فرمودند: من در همه حالات راضی به رضای خداوند هستم و به سوی هر چیزی که رضای خداوند است حرکت می کنم؛ متاسفانه امروز برخی افراد برای جلب رضایت مردم زندگی می کنند و از کسب رضای الهی غافل هستند.

وی افزود: برای مثال کسانی که در برگزاری جشن های عروسی برای آن که مردم پشت سر آنان حرفی نزنند خود را به سختی می اندازند و اسراف می کنند تا بتوانند رضایت مردم را کسب کنند و کسب رضایت الهی را فراموش می کنند.

حجت الاسلام میلانی نژاد با اشاره به واقعه روز غدیر، بیان داشت: پیامبراکرم(ص) در روز غدیر از جانب خداوند مامور شدند که ولایت امام علی(ع) را به مردم اعلان کنند در حالی که حضرت از بیان این فرمان بیم داشتند اما جبرئیل از جانب خداوند بر حضرت نازل شد و به ایشان اطمینان دادند که نگران نباشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مهمترین ترس و نگرانی پیامبراکرم(ص) از ابلاغ پیام غدیر وجود منافقانی بود که در میان مسلمانان بودند، منافقان در آن دوران قصد ترور پیامبراکرم(ص) را داشتند از این رو حضرت بیم داشت که مبادا به امام علی(ع) آسیبی وارد شود؛ امروز نیز همان منافقان در انقلاب اسلامی وجود دارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب می فرمایند: ما یک دسته باید ها و یک دسته نبایدها داریم، این بایدها در چهل سال اول باید محقق می شد که تاکنون برخی از آنان محقق نشده است؛ بنابراین در گام دوم انقلاب باید آن بایدها محقق شود و این امر زمانی محقق می شود که جامعه خودش بخواهد.

حجت الاسلام میلانی نژاد با اشاره به اینکه امام علی(ع) آینه تمام نمای خداوند است، عنوان کرد: علت آفرینش امام علی(ع) بود؛ کدام بشری است که همانند حضرت در اوج کمال و قدرت ساده زیست باشد و تنهارضای خداوند را جستجو کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به زیارت غدیریه، ابراز کرد: در این زیارتنامه دین بدون ولایت امام علی(ع) ابتر است اگر امروز سعودی ها به گاو شیرده دشمنان تبدیل شدند به دلیل دشمنی آنان با ولایت است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات