۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۱۷۳۶۳
معاون اداره کل اوقاف خراسان جنوبی:

مراسم عقد اخوت غدیر در ۲۶ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار شد

مراسم عقد اخوت غدیر در ۲۶ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار شد
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسم ویژه قرائت خطبه غدیر و بستن عهد اخوت همزمان با روز غدیر در ۲۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه‌های دهه ولایت از روز عرفه آغاز شده است و تا عید غدیرخم ادامه دارد که دعای عرفه و نماز عید قربان در بقاع شاخص استان با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

وی جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی را از ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کشور در سطح بقاع متبرکه ذکر کرد و گفت: تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج فرهنگ ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مذهبی از اهداف برگزاری این جشن‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان‌ جنوبی از برگزاری جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در 55 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: با عطرافشانی، آذین بندی و همچنین برپایی ایستگاه صلواتی به استقبال برگزاری ویژه برنامه‌های این دهه رفته‌ایم.

حجت الاسلام مختاری از قرائت خطبه غدير و بستن عهد اخوت در در 26 بقعه متبرکه استان خبر داد و تبیین کرد: مراسم عقد اخوت و برادری در سطح بقاع متبرکه به منظور گسترش معارف غدير و بسترسازی جهت وحدت و انسجام عمومی در جامعه اسلامی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه عقد اخوت يا بستن پيمان برادری بين مؤمنین به عنوان یک سنت حسنه و نیک در بين مردم از گذشته مرسوم بوده، تصریح کرد: یکی از سنت‌های مطلوب و عمل مستحبی عید غدیر خواندن عقد اخوت و پیمان برادری میان مسلمانان است که در امامزادگان شاخص استان این سنت حسنه اجرا می‎شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در جشن عید غدیر همچنين ميثاق‌نامه غدير كه نوعی تجديد بيعت و يا قطعنامه سراسری شركت كنندگان در جشن ولايت علوی است قرائت می‌شود، عنوان کرد: بر همه مسلمانان جهان لازم و ضروری است که با الهام گرفتن از قرآن کریم پیام غدیر را بشنوند و اختلافات را کنار بگذارند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برنامه‌های متعدد فرهنگی برای گرامیداشت و تبیین اهمیت واقعه بزرگ اسلام در نظر گرفته شده است، گفت: راه‌اندازی کاروان‌های شادی، خطبه‌خوانی غدیر، برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه همه واقف باشیم، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی از ویژه برنامه‎های بقاع متبرکه در روز عید غدیر است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات