۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۱۷۳۶۶
استاد حوزه علمیه:

حرم امیرمومنان مرکز مدیریت عالم است

حرم امیرمومنان مرکز مدیریت عالم است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حرم امیرمومنان علی(ع) مرکز مدیریت عالم است، گفت: امیرمومنان علی(ع) قرآن ناطق و کتاب مبین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز عیدالله اکبر ویژه برنامه جشن غدیرخم، با همکاری هیأت عقیله بنی هاشم(س)، موسسات فرهنگی پژوهشی مستوره آفرینش و فرهنگی قرآنی الزهراء(س) در مدرسه علمیه الزهراء(س) برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام بیات در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیه و کل شی احصیناه فی امام مبین اظهار داشت: روزی عده ای از صحابه خدمت پیامبراکرم(ص) رسیدند و پرسیدند، این امامی که همه چیز در آن جمع شده و شمرده شده است چیست؟ حضرت به مولا امیرمومنان علی(ع) اشاره کردند و فرمودند: هذا امام مبین و هذا کتاب مبین.

وی افزود: مرکز مدیریت عالم، حرم حضرت علی(ع) است. هراتفاقی در تمام نظام هستی و عالم وجود بخواهد رخ دهد، در حرم امیرمومنان علی(ع) امضا می شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: تمام عالم به سان جدولی است و تمام خلائق به سان حروف آن هستند و هر حرفی باید درست سرجای خودش قرار گیر تا جدول جواب دهد؛ حتی وجود خود ما انسانها هم جدولی است، حروف کلمات وجودی انسان، اعضا و جوارح او است که با نظم و چینش خاصی در کنار هم قرار گرفتند.

حجت الاسلام بیات با اشاره به نقش ویژه اهل بیت(ع) در عالم هستی، اظهار داشت: تمام عالم هستی براساس اصول جدول است. تمام انسانها و موجودات هرکدام، یک حرف در عالم هستی هستند و کسی که می تواند بین این حروف و عالم هستی وفاق ایجاد کند حضرت بقیه الله الاعظم و سایر ائمه اطهار(ع) هستند‌.

وی با بیان اهمیت تغییر نگاه و بینش انسان ها نسبت به نقش اهل بیت(ع) در زندگی بشر گفت: این فهم و بینش ما نسبت به امام، در زندگی انسانها بسیار تاثیرگذار است و وقتی به حرم اهل بیت(ع) می رویم، دیگر دعا کردن متفاوت می شود و می گوییم آقا جان، شما از همه اسرار، نهان و آشکار ما باخبر هستید، حالا خود شما بگویید از ما چه می خواهید.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: این اعیاد بهانه ای است برای آشتی کردن با ولایت؛ بنابراین  از این اعیاد باید در راستای تقویت رابطه خود با ولایت استفاده کنیم.

لازم به ذکر است این مراسم جشن که از ساعت ۱۱ صبح آغاز شد، پذیرای مهمانانی از روستای رندان بود و برنامه با مدیحه سرایی حجت الاسلام بیات ادامه یافت./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات