۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۱۷۳۶۷
با حضور بانوان روستای رندان؛

مراسم ضیافت اطعام غدیرخم در مدرسه علمیه الزهرا برگزار شد

مراسم ضیافت اطعام غدیرخم در مدرسه علمیه الزهرا برگزار شد
مدرسه علمیه الزهرا(س) در راستای تعامل فرهنگی با نهادهای فرهنگی و مذهبی مراسم ضیافت اطعام غدیر خم را در همین مدرسه علمیه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه برنامه عید سعید غدیر خم و اطعام آن، با همکاری موسسات فرهنگی پژوهشی مستوره آفرینش، فرهنگی قرآنی الزهراء(س) و هیأت عقیله بنی هاشم(س) در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کوی نصر، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهداف این مراسم گفت: طبق برنامه های فرهنگی معارفی این مدرسه علمیه و تعاملاتی که با مجموعه های فرهنگی و مذهبی دارد امسال ویژه برنامه جشن غدیر خم و ضیافت اطعام آن با حضور جمعی از بانوان روستای رندان با ویژه برنامه هایی در مدرسه علمیه برگزار شد.

وی افزود: از جمله اهداف برگزاری این مراسم، تعامل با نهادهای مذکور جهت اجرای برنامه های فرهنگی و معرفتی برای عموم مردم خصوصا افراد روستا بوده است؛ در راستای همین هدف، برنامه جشن غدیر خم امسال همراه با کارگاه ها، نشست های معرفتی و فرهنگی برای سنین مختلف برگزار شد.

مراسم ضیافت اطعام غدیرخم در مدرسه علمیه الزهرا برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کوی نصر درخصوص کارگاه ها و نشست های معرفتی این مراسم با شکوه معرفتی، ابراز کرد: در مجموع پنج کارگاه و نشست در این مراسم برگزار شد که یکی از آنان کارگاهی بود که برای گروه سنی زیر هفت سال برگزار شد که در این گروه، به صورت مهدکودک قرآنی بچه ها با بازی، قصه گویی هدفمند، نقاشی، داستان و غیره با برخی از مولفه های تربیتی آشنا شدند و به هر کدام از کودکان هدیه ویژه ای در پایان کارگاه داده شد.

صادقی ادامه داد: کارگاه احسن الحدیث که کارگاه قرآنی این ویژه برنامه بود در چهار کلاس براساس رده بندی سنی طلاب، به تصحیح حمد و سوره و بیان اسرار نماز، تصحیح حمد و سوره و تدبر قرآن، برای بزرگسالان؛ و تصحیح حمد و سوره و بیان نکاتی در مورد نماز، تصحیح حمد و سوره و بیان اهمیت نماز برای جوانان و نوجوانان پرداختند.

وی در خصوص کارگاه احسن الاسره گفت: یکی از نیازهای اصلی افراد جامعه و خصوصا مادران این است که با شیوه های ارتباط و تعامل با نوجوانان آشنا شوند لذا در این کارگاه سرکار خانم رنگرز از مشاوران حوزه علمیه موضوع تحکیم روابط خانواده و روابط فرزند و مادران را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و به پرسشهای مادران در این زمینه پاسخ داد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کوی نصر در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به بررسی های اولیه که صورت گرفته بود، یکی از نیازهای بانوان روستا آشنایی با احکام اسلامی و مسائل آن بود، در همین راستا ما کارگاه احسن الاحکام را برگزار کردیم که در چهار کلاس برای رده سنین مختلف، به بیان احکام و مسائل شرعی پرداخته و به سوالات احکامی افراد پاسخ داده شد.

وی با اشاره به حضور نوجوانان روستا در این برنامه و دغدغه های ذهنی این گروه سنی، اظهار داشت: یکی از کارگاه های ما در این برنامه، کارگاه احسن الحیاه بود که در آن سرکار خانم رشیدی برای نوجوانان در مورد اهمیت تصمیم گیری و حل مسأله به گفت‌وگو با آنان پرداخت.

مراسم ضیافت اطعام غدیرخم در مدرسه علمیه الزهرا برگزار شد

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: این ویژ برنامه مورد استقبال افراد شرکت کننده قرار گرفت و درخواست افزایش این برنامه های معارفی و معرفتی را خواستار شدند.

خاطرنشان می شود در این برنامه، به تمام شرکت کنندگان هدایای فرهنگی به رسم یادبود اهدا شد و شرکت کنندگان بعد از اقامه نماز جماعت ظهر مهمان اطعام سفره امیرمومنان علی(ع) بودند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات