۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۱۷۵۲۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

واقعه غدیر استمرار دین اسلام را تا ابد تضمین کرد + صوت

واقعه غدیر استمرار دین اسلام را تا ابد تضمین کرد + صوت
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر روز ناامیدی کفار است، گفت: واقعه غدیر سبب استمرار دین اسلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت امام کاظم(ع) در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نزول سوره انسان و آیات مباهله و تطهیر بیانگر ولایت امیرمومنان علی(ع) است، غدیر با عظمت ترین واقعه اسلام به شمار می رود.

وی درباره تاریخ ولادت امام کاظم(ع)، ابراز کرد: به اتفاق نظر اهل تاریخ ولادت امام کاظم(ع) در ابواء و در ماه ذی حجه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه احادیثی وجود دارد که تولد امام کاظم(ع) را در ماه ذی حجه اثبات می کند، اظهار داشت: ابی بصیر می‌گوید ما با امام صادق(ع) حج را به جای آوردیم و در راه برگشت زمانی که به ابواء رسیدیم همسر حضرت فرزند خود را به دنیا آورد و امام صادق(ع) فرمودند: خداوند موسی را به من عطا کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: نقل شده امام صادق(ع) پس از ولادت امام کاظم(ع) مردم مدینه را اطعام دادند و این اطعام به حدی بود که مردم از آن سیر شدند و دیگر نمی توانستند چیزی بخورند.

تعداد بازدید : 5

وی ادامه داد: اخیرا از میان اسنادهای وزارت خارجه سندی بیرون آمده که هفتم صفر روز ولادت ناصرالدین شاه بوده است و چون در آن دوران می خواستند تولد ناصرالدین شاه را جشن بگیرند مساله ولادت امام کاظم(ع) را پررنگ کردند؛ البته به قولی ولادت امام کاظم(ع) در ماه صفر بوده اما زمانی که روایاتی وجود دارد که حضرت در ماه ذی حجه متولد شدند روایت بر قول تصریح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به آیات الهی، گفت: قرآن کریم می فرماید: امروز کفار از دین شما ناامید شدند؛ مقصود از این ناامیدی دین مسلمانان است چرا که دشمن نتوانست این دین را نابود کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم از زبان کفار نقل می کند که آنان می گفتند پیامبراکرم(ص) چند صباحی زنده است و بعد از مرگ ایشان دین اسلام نیز نابود می شود؛ اما خداوند در روز غدیرخم با انتخاب امام علی(ع) بقای دین را تا ابد تثبیت و تضمین کرد.

وی با اشاره به اینکه شیعیان معتقد هستند زمین هرگز از حجت الهی خالی نمی شود، اظهار داشت: کفار در روز عید غدیر از دین اسلام ناامید شدند چون دیدند که جانشین رسول خدا(ص) نفس ایشان و همانند حضرت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این مطلب که هیچ عقل عادلی نمی تواند منکر جریان غدیر باشد، ابراز کرد: انکار غدیر، انکار رسول الهی و خداوند است، غدیر مساله بسیار روشنی است که نمی توان آن را انکار کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات