۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۶۱۷۶۳۶
به مدت هشت روز؛

طرح میثاق طلبگی مازندران از فردا آغاز می شود

طرح میثاق طلبگی مازندران از فردا آغاز می شود
حجت الاسلام طبرسی گفت: طرح میثاق طلبگی مازندران از فردا به مدت هشت روز در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر آغاز شد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: طرح میثاق طلبگی از فردا به مدت هشت روز و با حضور هشتاد نفر از طلاب جدید الورود در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر آغاز شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کار پذیرش این طلاب جدید الورود جهت شرکت در این دوره هشت روزه از امروز آغاز شده است، گفت: در این دوره هشت روزه طلاب با باید و نباید‌های تحصیل در حوزه‌های علمیه به خوبی آشنا می‌شوند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که دوره میثاق طلبگی فرصت مناسبی برای شناخت دوسویه میان طلاب و حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: این دوره هشت روزه این فرصت را به طلاب حوزه می‌دهد که باید فضای کلی حوزه آشنا شوند.
 
وی با اشاره به این که در این دوره هشت روزه طلاب از لحاظ رفتاری و اخلاقی مورد رصد کامل اساتید دوره قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در این دوره یک شناخت مناسبی برای دو طرف جهت ورود به فضای علمی مدارس علمیه در سال تحصیلی جدید ایجاد خواهد شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، برگزاری دروس اخلاق را از جمله برنامه‌های مهم این دوره عنوان کرد و گفت: این دروس با حضور اساتید برجسته اخلاق برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی همچنین از تدریس سه کتاب اخلاق طلبگی، رسم طلبگی و نظام آموزشی طلبگی ازسوی اساتید دوره خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل حلقه‌های تربیتی ده نفره با حضور یک سر حلقه روحانی از جمله برنامه‌های مهم این دوره است.
 
وی با بیان این که در این حلقه‌های تربیتی به سؤالات، شبهات و همچنین موضوعات مربوط به تحصیل در حوزه پاسخ داده خواهد شد، بیان داشت: این دوره فرصت مناسبی برای محک رفتاری طلاب جدیدالورود است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب پس از قبولی در آزمون ورودی در مصاحبه علمی شرکت کردند، افزود: طلاب حاضر پس از موفقیت در مصاحبه در دوره اختبار و تثبیت حضور یافتند و با رصد و بررسی رفتار و مسائل پنهان طلاب برای ادامه تحصیل به مدارس علمیه استان معرفی می‌شوند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که شرکت در دوره میثاق طلبگی به معنای مجوز ورود طلبه به مدارس علمیه نیست، خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل میثاق طلبگی برخی از طلاب به دلایل مختلفی از ادامه تحصیل در مدارس علمیه محروم شدند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات