۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۱۷۹۴۳
آیت الله حسینی شاهرودی در گفت وگو با رسا:

دولت نسبت به سالم سازی وضعیت فرهنگی کشور بی تفاوت نباشد

دولت نسبت به سالم سازی وضعیت فرهنگی کشور بی تفاوت نباشد
نماینده خبرگان با تأکید بر ضرورت توجه دولتمردان به توانایی های داخلی کشور گفت: دولت نسبت به سالم سازی وضعیت فرهنگی کشور تلاش گسترده داشته باشد.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته دولت به ارزیابی عملکرد دولت دوازهم پرداخت و خواستار تقویت اتکای دولتمردان به توانایی ها و ظرفیت های داخلی کشور شد.

وی ادامه داد: دولت از همان اوایل آغاز به کار خود همواره در تلاش بود تا با سیاست خارجی و مذاکره مشکلات کشور را حل کند، در حالی که باید به جای این کار به ظرفیت های داخلی توجه می کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی با تأکید بر ضرورت توجه دولتمردان به توانایی های داخلی کشور عنوان کرد: اگر دولت نسبت به شکوفاسازی ظرفیت های داخلی اهتمام داشته باشد، بدون شک چرخ مملکت بهتر خواهد چرخید.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به لزوم حل مسأله ولنگاری فرهنگی از سوی دولتمردان تأکید کرد: دولت ما دولتی اسلامی است و ما از آن انتظار داریم نسبت به سالم سازی وضعیت فرهنگی کشور تلاش گسترده داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت هایی که اسلامی نیستند تنها به وظایفی همچون صنایع، بهداشت و درمان می پردازند، اما دولت اسلامی نمی تواند نسبت به مسائل فرهنگی و مبانی اسلام بی توجه باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دولت نباید حل مسائل فرهنگی را تنها بر دوش مراجع تقلید، حوزه های علمیه و علما بگذارد، ابراز داشت: هدف ما از این که انقلاب کردیم این بود که دولتی اسلامی داشته باشیم که نسبت به مسائل اسلامی اهتمام داشته باشد، بنابراین امروز نباید دولتمردان بگویند ما کاری به مسائل فرهنگی نداریم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه دولت باید از سوء استفاده برخی افراد در دستگاه های دولتی جلوگیری کند، از عملکرد قاطع و انقلابی قوه قضاییه در زمینه برخورد با مفسدان ابراز خرسندی کرد و گفت: اقدامات اخیر قوه قضاییه در جامعه امید آفرینی می کند و ما خواستار ادامه یافتن این روند هستیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات