۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۱۸۳۴۲

طلاب و مبلغان جهادی فعال در مناطق سیل زده تجلیل شدند

طلاب و مبلغان جهادی فعال در مناطق سیل زده تجلیل شدند
گردهمایی بزرگ مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی با حضور رییس قوه قضاییه ویژه برنامه های تبلیغی دهه اول محرم در قم همراه با تقدیر از طلاب جهادی در مناطق سیل زذه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس دستگاه قضایی و نماینده مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران اصلی در این مراسم حضور داشت و سخنان خود را در سه عرصه مهم پیش روی روحانیت یعنی علم، تبلیغ و عمل بیان کرد.

وی در این مراسم با اشاره به این که فقه ما از پاسخ به هیچ سؤالی عاجز نیست، گفت: ما امروز به زحمت بزرگان دین، مبانی و اصول را در اختیار داریم و مجتهدان با این مبانی می‌ توانند به سؤالات پاسخ بدهند.

رییس دستگاه قضایی این دستگاه را محتاج عالمان متخصص فقه دانست و یادآور شد: ما در دستگاه قضایی به شدت محتاج ارتباط با حوزه های علمیه هستیم چون دستگاه قضایی یک دستگاه علمی است، از این رو باید به روز و به هنگام شویم و برای همین ارتباط با حوزه ها و دانشگاه ها و مراجع و بزرگان ضرورتی غیر قابل انکار است.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: یکی دیگر از وظایف ما کادرسازی برای دستگاه قضایی است همچنانکه افرادی که از حوزه های علمیه وارد قوه قضاییه شده اند موفق تر از دیگران بوده اند؛ در بین فقهای ما امام راحل برعکس بزرگان سلف احتیاط را به عکس قرار داده اند یعنی خلاف احتیاط است که کسی توانایی داشته باشد و وارد دستگاه قضایی نشود.

رییس دستگاه قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که هرکجا به فرموده امامین انقلاب عمل کردیم به موفقیت رسیدیم، گفت: در مسائل نظامی و قدرت منطقه ای، جمهوری اسلامی حرف اول را می‌ زند چون پشت سر رهبری حرکت کردیم، اما در مسائل اقتصادی با وجود ظرفیت فراوان مادی و معنوی و نیروهای با اخلاص و جوان در کشور مشکلات فراوانی وجود دارد.

وی در این مراسم که با استقبال کم نظیر طلاب و مبلغان همراه شده بود، با اشاره قدرت و شدت دستگاه قضایی در برخورد با فساد و تبعیض تأکید کرد که بسیاری از مشکلات ناشی از ضعف ساختارهای اداری است.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والسملین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به دلیل کمبود وقت و تأخیر بیش از یک ساعته در شروع مراسم به صرف خوش آمدگویی اکتفا کرده و مراسم را در اختیار رییس قوه قضاییه قرار داد.

همچنین در پایان این مراسم با حضور رییس قوه قضاییه جمعی از طلاب جهادی که در ایام ابتدایی سال در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده و به کمک آسیب دیدگان رفته بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.

با اعلام رییس قوه قضاییه قرار بر این شد مبلغان در هر شهر و روستایی که می روند مشکلات و مسائلی که مربوط به دستگاه قضایی می شود را جمع آوری کرده و از طریق دفتر تبلیغات این موضوعات را شخصا به رییس قوه قضاییه برسانند.

یادآور می شود، طبق اعلام معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، قریب به 8500 نفر از قم و حدود 3000 نفر از شعب دفتر تبلیغات اسلامی از شب اول محرم تا شب شهادت امام سجاد(ع) به مناطق مختلف تبلیغی اعزام می‌شوند و به برگزاری برنامه‌ های متنوع مانند اقامه نماز جماعت اول وقت در ایام محرم، هدایت و تقویت مراسم عزاداری به ویژه ایام عاشورا و تاسوعا، جلوگیری از ترویج خرافات، توجه دادن و تبیین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر می ‌پردازند .

تبیین مباحثی در زمینه سبک زندگی اسلامی، ازدیاد نسل و اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، تبیین نشانه ‌های ظهور، حکومت مهدوی و وظایف انسان منتظر، تشکیل جلسات سخنرانی وعظ و خطابه و حلقه‌ های معرفت با محوریت مباحث قرآنی از برنامه ‌های دیگر مبلغان است.

یادآور می شود، این مبلغان در ایام تبلیغ خود فعالیت‌ هایی مانند تبلیغ چهره به چهره، ارتباط با نسل جوان، تبیین ارزش‌ ها و دستاوردهای انقلاب، بصیرت‌افزایی و دفاع از مبانی انقلاب به ‌ویژه اصل ولایت‌ فقیه، نظارت بر پرهیز از اسراف در سفره‌ های اطعام و نذورات، دعوت مردم به وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف را در دستور کار دارند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات